Suomi sekosi Lidl sneakereista – kengät myytiin loppuun salamavauhdilla

Lidl Sneakers Limited Edition myytiin loppuun kaikista Suomen myymälöistä ensimmäisen aukiolotunnin aikana ja verkkokaupasta minuuteissa. Lenkkareiden suosioon oli varauduttu kymmenillä tuhansilla tossupareilla, mutta kenkien suosio yllätti ketjun täysin.

Tällä viikolla somessa ja perinteisessä mediassa on pöhisty Lidl-lenkkareista. Katumuoti on ilmiönä noussut vahvasti ja siksi myös Lidl halusi mukaan buumiin tuomalla myyntiin oman malliston. Sen näkyvimmäksi elementiksi nousivat hetkessä sini-puna-keltaiset lenkkarit. Mallistoon kuuluu myös Lidl-logolla somistetut tennissukat ja t-paita.

Tuotteet tulivat myyntiin Lidl Suomen myymälöihin Hangosta Sodankylään sekä Sportyfeel.fi-verkkokauppaan torstaina 23.4. Verkkokaupasta lenkkarit loppuivat minuuteissa ja myymälöistä laarit tyhjenivät heti kauppojen ovien auettua. Aamun ensimmäisten tuntien aikana tossut myytiin loppuun koko Suomesta.

Suosioon oli varauduttu, mutta lenkkareiden kysyntä yllätti kauppaketjun kuitenkin täysin.

- Olimme varautuneet pöhinään, mutta emme tällaiseen ostoryntäykseen. Nyt täytyy alkaa heti selvittämään, voisimmeko vielä saada lisää lenkkareita Suomeen. Sukkia ja t-paitoja on kaupoissa vielä saatavilla, Lidlin kampanjapäällikkö Meri Aalto kertoo.

Lidl myy joka viikko erilaisia erätuotteita, joiden suosio on aika-ajoin ollut huikea. Hyvä hinta-laatusuhde on saanut suomalaiset sankoin joukoin Lidliin ostamaan esimerkiksi televisioita, vartalotyynyjä, juoksutrikoita, puuleluja ja kashmirneuleita. Lidlillä on oma vahva fanijoukkonsa, joka seuraa jatkuvasti ketjun ilmoittelua ja jakaa parhaat tuotevinkit somessa. Ajankohtaisia tuotteita lasketaan myyntiin aina rajattu erä, jolloin innokkaimmat ostajat osaavat saapuvat kauppoihin hyvissä ajoin.

- Myymme viikoittain erätuotteita, joita tulee kauppoihin rajattu määrä ja ne ovat myynnissä rajatun ajan. Näin olemme aina ajan hermolla ja pystymme tarjoamaan asiakkaille vaihtelua ja yllätyksiä kauppareissulla, Meri Aalto kertoo.

Lisätietoja: viestintäasiantuntija Sanna Mämmi, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi