Takaisinveto: Deli Corner Paahtopaistirieska ja Select & Go Kanarulla

Lidl on poistanut myynnistä Deli Corner paahtopaistirieskat (viimeinen käyttöpäivä merkitty ajalle 23.11-27.11.2019) ja Select & Go kanarullat (viimeinen käyttöpäivä merkitty ajalle 22.11.-28.11.2019). Lidl poistaa kyseiset tuote-erät myynnistä varotoimenpiteenä, koska tuotteiden valmistajan, Evertaste Oy:n mukaan kyseisiin viimeisen käyttöpäivän mukaisiin eriin kohdistuu listeriariski.

Listeria monocytogenes -bakteereita oli löytynyt raaka-ainetoimittajan omavalvonnasta. Kuluttajia pyydetään lopettamaan kyseisten tuotteiden käyttö ja hävittämään tuotteet.

Tuote: Deli Corner Paahtopaisti, viimeinen käyttöpäivä merkitty ajalle 23.11.-27.11.2019

Pakkauskoko: 165 g

Tuote: Select & Go Kanarulla, viimeinen käyttöpäivä merkitty ajalle 22.11.-28.11.2019

Pakkauskoko: 220 g

Asiakkaat voivat palauttaa tuotteen lähimpään Lidl-myymälään, jossa tuotteen hinta hyvitetään. Lidl pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.

Lisätietoja asiakkaille: Lidl Suomi Ky, puh. 0800-0-5435 tai asiakaspalvelu@lidl.fi

Lisätietoja medialle: Lidl Suomi Ky, viestintä, media@lidl.fi, p. 09 2345 6400.

Lisätietoja: Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Takaisinveto tehdään, kun tuote on tai sen epäillään olevan terveydelle haitallinen tai ihmisravinnoksi soveltumaton. Silloin tuote on saatava pois kuluttajilta ja kaupoista mahdollisimman tehokkaasti. Syitä takaisinvedoille ovat esimerkiksi virheelliset pakkausmerkinnät (esim. allergeenien puuttuminen ainesosaluettelosta), vierasesineet tai tuote-erässä todettu mikrobiologinen tai kemiallinen ongelma.