Takaisinveto: Milbona Selection vuohenjuusto

Lidl on poistanut myynnistä Milbona Selection -tuotemerkillä myytävää vuohenjuustoa. Tuotetta on myyty 65 Lidl-myymälässä alueella, joka ulottuu eteläisimmästä Suomesta Päijät-Hämeeseen ja Kymenlaaksoon.

Tuote: Milbona Selection Goat Cheese Roll -vuohenjuusto

Pakkauskoko: n. 100 g

Parasta ennen: kaikki erät ja päiväykset

Tuote poistetaan myynnistä, koska tuotteessa on todettu lainsäädännön rajat ylittävä määrä Listeria monocytogenes -bakteereja. Listeriabakteeri voi olla haitallinen erityisesti vanhuksille, vastustuskyvyltään heikentyneille sekä raskaana oleville.

Kuluttajia pyydetään lopettamaan kyseisten tuotteiden käyttö ja palauttamaan tuotteet lähimpään Lidl-myymälään, jossa tuotteen hinta hyvitetään.

Lidl pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.

Lisätietoja asiakkaille: Lidl Suomi, puh. 0800-0-5435 tai asiakaspalvelu@lidl.fi

Lisätietoja medialle: Lidl Suomi, viestintä, media@lidl.fi, p. 09 2345 6400.

Takaisinveto tehdään, kun tuote on tai sen epäillään olevan terveydelle haitallinen tai ihmisravinnoksi soveltumaton. Silloin tuote on saatava pois kuluttajilta ja kaupoista mahdollisimman tehokkaasti. Syitä takaisinvedoille ovat esimerkiksi virheelliset pakkausmerkinnät (esim. allergeenien puuttuminen ainesosaluettelosta), vierasesineet tai tuote-erässä todettu mikrobiologinen tai kemiallinen ongelma.