• Lidl Suomi/

Takaisinveto: My Best Veggie papu-soijapihvin pakkauksessa väärä tuote – sisältää kananmunaa

Lidl Suomi on poistanut myynnistä erän My Best Veggie -merkin Vegetarian Spicy Bean Burger -papu-soijapihvejä. Kyseisen erän pakkaukset sisältävät väärää tuotetta eikä pakkausmerkintä vastaa sisältöä.

Pakkauksissa oleva väärä tuote sisältää kananmunaa, jota ei ole mainittu ainesosaluettelossa. Pakkauksessa on mainittu ainoastaan, että tuote saattaa sisältää pieniä määriä kananmunaa. Koska kananmuna on allergeeni, tuote ei sovellu henkilöille, jotka ovat yliherkkiä kananmunalle. Muille tuotteet ovat turvallisia käyttää.

Takaisinveto koskee tuote-erää, jonka parasta ennen -päiväys on 16.7.2019. Tuotetta on myyty kaikissa Suomen Lidl-myymälöissä.

Asiakkaat voivat halutessaan palauttaa virheelliset tuotteet mihin tahansa Lidl-myymälään, jossa tuotteen hinta hyvitetään. Lidl pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.

Tuote: My Best Veggie Vegetarian Spicy Bean Burger, 200 g
Erätieto: L69136
Parasta ennen -päivämäärä: 16.7.2019

Liitteenä kuva tuotteista (kuva: Lidl Suomi).

Lisätietoja asiakkaille: Lidl Suomi, puh. 0800-0-5435 tai asiakaspalvelu@lidl.fi

Lisätietoja medialle: Lidl Suomi, viestintä, media@lidl.fi, p. 09 2345 6400

Takaisinveto tehdään, kun tuote on tai sen epäillään olevan terveydelle haitallinen tai ihmisravinnoksi soveltumaton. Silloin tuote on saatava pois kuluttajilta ja kaupoista mahdollisimman tehokkaasti. Syitä takaisinvedoille ovat esimerkiksi virheelliset pakkausmerkinnät (esim. allergeenien puuttuminen ainesosaluettelosta), vierasesineet tai tuote-erässä todettu mikrobiologinen tai kemiallinen ongelma.

Lisätietoja: Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi