Takaisinveto: Pizzataikinaa ja tomaattikastiketta vedetty myynnistä tuotevirheen vuoksi

Lidl on poistanut myynnistä useita eriä Chef Select Pizzataikina ja kastike -tuotetta, koska tuotteen yhdessä erässä on havaittu metallinen vierasesine tomaattikastikkeessa. Kyseessä on kylmähyllystä myytävä pizzapohja, jonka mukana tulee tomaattikastike. Tuotetta on myynnissä kahdenlaista: vehnätaikinaa sekä speltti-täysjyvätaikinaa. Takaisinveto koskee molempia tuotteita.

Takaisinveto koskee eriä, joiden parasta ennen päiväys on aikavälillä 26.7.2020 – 25.8.2020. Nämä tuote-erät vedetään myynnistä varotoimenpiteenä.

Tuotetta on myyty kaikissa Suomen Lidl myymälöissä.

Tuote: Chef Select Pizzataikina ja kastike 600 g

Parasta ennen -merkintä : 26.7.2020 – 25.8.2020

Asiakkaat voivat palauttaa ostamansa tuotteet Lidl-myymälään, jossa tuotteen

hinta hyvitetään. Tuotetta ei tule käyttää.

Lidl pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.

Lisätietoja asiakkaille : Lidl Suomi, puh. 0800-0-5435 tai asiakaspalvelu@lidl.fi

Lisätietoja medialle : Lidl Suomi, viestintä, media@lidl.fi, p. 09 2345 6400

Lisätietoja: viestintäasiantuntija Sanna Mämmi, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Takaisinveto tehdään, kun tuote on tai sen epäillään olevan terveydelle haitallinen tai ihmisravinnoksi soveltumaton. Silloin tuote on saatava pois kuluttajilta ja kaupoista mahdollisimman tehokkaasti. Syitä takaisinvedoille ovat esimerkiksi virheelliset pakkausmerkinnät (esim. allergeenien puuttuminen ainesosaluettelosta), vierasesineet tai tuote-erässä todettu mikrobiologinen tai kemiallinen ongelma.