Uudistunut Jämsän Lidl-myymälä avataan 3.10.

Jämsän Lidl-myymälä avautuu kuukauden kestäneen remontin jälkeen torstaina 3.10. klo 8. Uusimman Lidl-ilmeen mukaiseksi muunnettu myymälä on saanut modernin harmaan värityksen, ja uudistettu tuotesijoittelu vastaa suomalaisten asiakkaiden toiveisiin.

Kuukauden aikana remontoidussa Jämsän Lidlissä huomion kiinnittävät ensimmäisenä uudistuneet värisävyt ja levennetyt käytävät sekä asiakkaiden toiveiden mukaiseksi muutettu tuotejärjestys. Vanha kelta-sininen väritys on vaihtunut uuden Lidl-ilmeen mukaiseen moderniin harmaaseen. Sisään astuessa asiakas näkee ensimmäiseksi runsaan hedelmien ja vihannesten osaston ja paistopisteen uunituoreet suolaiset ja makeat herkut. Myymälä on myös saanut sisustukseensa lisää yksityiskohtia, kuten tuotteiden sijainteja havainnollistavia tekstejä ja logoja.

Myös myymälän tekniikkaa on uudistettu. Jämsän Lidlissä kylmälaitteet on vaihdettu energiatehokkaampiin ja valaisimet led-valaisimiin. Uudet led-valaisimet kuluttavat sähköä 37,5 % vähemmän vanhoihin valaisimiin verrattuna. Tämän ansiosta jokaisessa uudistettavassa myymälässä säästyy energiaa huikeat 37 450 kilowattituntia vuodessa. Määrä vastaa kahden sähkölämmitteisen, 120 neliömetrin omakotitalon energiantarvetta. Suomen Lidl-myymälöillä on energiatehokkuuden ISO 50001 -sertifikaatti, joten myös Jämsän myymälän sähkön-, lämmön- ja vedenkulutusta seurataan yksityiskohtaisesti ja poikkeamiin puututaan herkästi.

Lidl panostaa asiakkaiden ja henkilökunnan viihtyvyyteen

Lidlille on tärkeää pitää hyvää huolta kiinteistökannastaan ja kilpailukyvystään. Sen lisäksi, että Lidl avaa vuosittain noin kymmenen uutta myymälää, yhtiö uudistaa olemassa olevia myymälöitään säännöllisesti, keskimäärin 5–10 vuoden välein. Tarkoitus on taata asiakkaille mukavat ja ajanmukaiset asiointiolosuhteet ja henkilökunnalle toimiva työympäristö.

- Uudistuneessa myymälässä ostosten teko on entistä sujuvampaa, myymälä on tyylikäs, avara ja valoisa. Myös työntekijöille leveämmät käytävät ja toimivat taukotilat tekevät työympäristöstä viihtyisämmän, iloitsee myymäläpäällikkö Anu Nieminen.

Jämsän Lidl-myymälässä työskentelee noin 20 kaupan alan ammattilaista.

Myymälään tulee uudistuksen myötä myös Postin Smartpost-automaatit asiakkaiden verkko-ostoksia varten.

Jämsän myymälä on palvellut asiakkaita jo vuodesta 2003. Myyntipinta-alaa on noin 1200 neliömetriä. Osoite on Esankatu 4, Jämsä. Myymälä on avoinna arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–19 ja sunnuntaisin klo 11–19.

Lisätietoja: Katja Kuikka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi.