Uunikuumia uutisia – Lidl testaa lämpimän ruoan myyntiä Niittykummussa

Lidl haluaa palvella heti valmista ruokaa arvostavia asiakkaitaan jatkossa entistä paremmin. Lidl to Go -tuoteryhmän uusien, lämpimien herkkujen testaus on alkanut Espoon Niittykummun Lidl-myymälässä. Lämpöhyllystä löytyy kahdeksan uutta tuotetta, muun muassa wrappeja, grillattua broileria ja hampurilaisia. Testi laajenee myöhemmin kahteen muuhun Helsingin seudun myymälään.

Lidlissä on tarjolla vietäviä syötäviä välipaloja ja ruokaisampia herkkuja, jotka ovat heti valmiita syötäviksi. Vanhojen tuttujen paistopistetuotteiden ja Deli Cornerin kylmien ruokien lisäksi Niittykummun Lidl-myymälästä saa nyt myös lämpimänä myytäviä ruokia. Tuotteet löytää myymälän paistopisteestä turkoosin Lidl to Go -merkin luota. Myöhemmin myymälään asennetaan kahvikone, josta voi ostaa makunystyröitä helliviä kahveja.

– Lidl to Go -tuotteet on kehitetty sellaisiin tilanteisiin, joissa ruoan pitää olla heti valmista syötäväksi. Meillä on jo ennestään myynnissä paljon valmiita, helppoja eväitä, mutta nyt halusimme laajentaa valikoimaa lämpimiin ruokiin. Tarjoamme vaihtoehtoja aamupalaksi, lounaaksi, matkalla syötäväksi ja perheen ruokapöytään, kertoo ostopäällikkö Hannes Herbst.

Lidl kokeilee laajennettua tuoteryhmää ensimmäiseksi Niittykummussa. Myöhemmin tammikuussa lämpiminä myytävät tuotteet otetaan testattaviksi myös Helsingin Itäkeskuksen ja Järvenpään Lidleissä. Testien tarkoituksena on selvittää, millaisia lämpimiä tuotteita asiakkaat haluavat kaupasta ostaa. Samalla testataan myös erilaisten laitteiden ja myyntikalusteiden soveltuvuutta. Kerättyjen kokemusten perusteella päätetään, laajennetaanko uuden tuoteryhmän myynti myös muihin Lidl-myymälöihin.

Niittykummussa lämpimät ruoat ovat olleet myynnissä vajaan viikon ajan.

– Asiakkaat ovat ottaneet uudet lämpimät ruoat erittäin positiivisesti vastaan. Myyntihyllyn kauhan käyttö on aiheuttanut jonkin verran ihmetystä, joten suunnittelemme siihen simppeliä ohjetta. Henkilökunta opastaa myös mielellään, Niittykummun myymälästä vastaava aluepäällikkö Saila Kela kertoo.

Esimerkkejä Lidl to Go -tuotteista

Lämpimät uutuudet

Falafel Wrap, Chicken Wrap ja Beef Wrap 2,99 €
Grillattu puolikas broileri 3,29 €
Cheeseburger 1,49 €
Egg & Bacon Burger 1,99 €
Chicken Nuggets 2,99 €
Kinkku-juustopiiras 1,49 €

Deli Corner -kylmähyllystä myytävät lounaat ja välipalat

Deli Corner Eat Away Grab&Go nuudeli-, risoni-, ja vehnänjyväsalaatit 2,49 €
Deli Corner Eat Away salaatit: mm. feta-kana-, tonnikala-, katkarapu-caesar- ja kreikkalainen pastasalaatti 4,99 €, hedelmäsalaatit 1,99 €
Deli Corner Eat Away kolmio- ja rieskaleivät 3,79 €

Paistopisteen suositut suolaiset ja makeat herkut

Tomaatti-mozzarellaleipä 1,29 €
Sulhaspiirakka 0,28 €
Salami- ja kinkku-ananaspizzat 1,49 €
Nakki- ja kinkku-juustocroissantit 0,79 €
Hot Dog 1,49 €
Lihapiirakka 0,89 €
Korvapuusti 0,89 €
Munkkirinkeli 0,49 €
Juustokakku 1,29 €
Rahkatasku 0,79 €

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Lainaukset

Meillä on jo ennestään myynnissä paljon valmiita, helppoja eväitä, mutta nyt halusimme laajentaa valikoimaa lämpimiin ruokiin. Tarjoamme vaihtoehtoja aamupalaksi, lounaaksi, matkalla syötäväksi ja perheen ruokapöytään.
Hannes Herbst, ostopäällikkö