Vaasan keskustan Lidl avataan jälleen maanantaina 18.5.

Vaasan keskustan Lidl-myymälä avataan perusteellisten siivoustöiden jälkeen maanantaina 18.5. Myymälä suljettiin 21.4. sen jälkeen kun pahvipaalain oli yöllä syttynyt palamaan varastotiloissa. Palon jälkeen myymälässä on siivottu huolellisesti ja savusta ja sammutusvedestä vaurioituneet kalusteet on vaihdettu.

Vaasan keskustan Lidlissä Sepänkyläntiellä syttyi palamaan varastotiloissa sijainnut pahvipaalain 21.4. tiistain vastaisena yönä myymälän ollessa kiinni. Myymälän automaattisen sammutusjärjestelmän avulla palo saatiin rajattua ja sammutettua nopeasti eikä se levinnyt muualle kiinteistöön.

Paalaimen palosta aiheutunut savu ja sammutusvesi aiheuttivat kuitenkin laajaa vahinkoa myymälän kalusteille ja pinnoille. Perusteellisten siivous- ja korjaustöiden vuoksi myymälä on ollut kiinni 21.4. lähtien.

– Korjaustöiden vuoksi myymälä jouduttiin valitettavasti sulkemaan ja asiakkaat ohjattiin Melanimen ja Kivihaan Lidleihin. Paalaimen palo aiheutti meille harmia ja taloudellista haittaa. Vahingot olivat kuitenkin vain aineellisia ja tärkeintä on, että henkilövahingoilta säästyttiin, myymäläpäällikkö Anu Aspholm kertoo.

Korjaustyöt on suurilta osin saatu päätökseen ja myymälä avataan asiakkaille jälleen maanantaina 18.5. klo 8. Paistopiste ja myymälän yhteydessä toimiva outlet ovat vielä alkuviikosta suljettu ja ne pyritään avaamaan viikon aikana.

Lisätietoja: Katja Kuikka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 187 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.