Vastuullisuustyö tuottaa tulosta – Lidlin kaikki joulusuklaat ovat sertifioituja

Lidlin pitkäjänteinen vastuullisuustyö valikoiman parissa tuottaa tulosta ja kaikki Lidlin omien merkkien joulusuklaat on sertifioitu. Favorina-tuotteet on valmistettu reilun kaupan Fairtrade Cocoa Program -kaakaosta ja Deluxe- ja J.D. Gross -merkkisillä suklaatuotteilla on UTZ-sertifikaatti.

Suklaa kuuluu niihin pitkien toimitusketjujen tuotteisiin, joiden raaka-aineita tuotetaan maissa, joissa kestävät tuotantotavat ja työntekijöiden oikeuksien toteutuminen eivät ole itsestäänselvyyksiä. Ulkoisen tahon suorittama sertifiointi on keino varmentaa, että kaakaonviljelyssä käytettyjä tuotantomenetelmiä ja -oloja valvotaan ja kehitetään.

Kaikki Lidlin oman tuotemerkin Favorinan joulusuklaat on valmistettu Reilun kaupan kaakaosta ja niillä on Fairtrade Cocoa Program -sertifikaatti. Muut Lidlin omien merkkien joulusuklaat ovat UTZ-sertifioituja. Näitä tuotteita on joulusesonkina myynnissä yhteensä noin 20 erilaista.

– Haluamme omalta osaltamme edistää kaakaon kestävää tuotantoa ja tehdä vastuullisten valintojen tekemisen asiakkaalle helpoksi. Siksi olemme linjanneet, että tämän vuoden loppuun mennessä kaikki omien merkkiemme tuotteissa käytetty kaakao on sertifioitua. Työn tuloksena kaikki Lidlin omien merkkien joulusuklaat ovat sertifioituja, kertoo Lidl Suomen valikoiman parissa työskentelevä vastuullisuusasiantuntija Riikka Pöllänen.

Lidlin joulusuklaista löytyy herkkuja eri mieltymyksiin ja kaikenlaisille kukkaroille. Joukossa on muun muassa erilaisia tryffelikonvehteja, Mozartinkuulia ja liköörikonvehteja erikokoisissa rasioissa.

Lidl on jo pitkään panostanut sertifioidun kaakaon käyttöön omien merkkiensä tuotteissa ja on asettanut tavoitteekseen, että kaikki ketjun omien merkkien tuotteissa käytetty kaakao on sertifioitua vuoden 2016 loppuun mennessä. Linjaus koskee suklaan lisäksi myös muita kaakaota sisältäviä tuotteita kuten keksejä, jälkiruokia ja murotuotteita. Lue lisää kaakaolinjauksesta Lidlin nettisivuilta.

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Avainsanat: