Vuoden paras Lidl-myymälä löytyy Torniosta

Lidl Suomen vuotuisessa palkintojuhlassa Vuoden Parhaan myymälän palkinnon yli 180 myymälän joukosta pokkasi itselleen tänä vuonna Tornio. Palkinnon perusteina ovat muun muassa hyvä asiakaspalvelu ja myynti.

Vuoden 2019 Suomen parhaaksi myymäläksi on kruunattu Tornion Lidl. Myymälä palkittiin vuotuisessa palkintojuhlassa, jossa juhlistettiin vuoden aikana ansioituneita myymälöitä ja niiden henkilökuntaa. Kilpailussa myymälöitä tarkastellaan onnistumisten ja kehittymisen eri osa-alueilla. Mittareina toimivat muun muassa myynti, asiakaspalvelu sekä ruokahävikin vähentäminen. Myös henkilöstöön liittyvät aiheet, kuten terveysprosentti ja henkilöstön vaihtuvuus, huomioidaan.

Tornion myymälässä työskentelee tällä hetkellä yhteensä noin 25 lidliläistä, ja se on avattu vuonna 2005. Palkinnoksi torniolaiset saavat pokaalin ja kunniakirjan lisäksi bonuksen yhteiseen virkistyskassaansa sekä esimiestiimi pääsee yhteiselle opintomatkalle Tukholmaan.

- Meillä on ollut hyvällä tasolla tunnusluvut koko ajan, joten ajattelin, että niitä tuloksia voi olla vaikea parantaa. Siksi olinkin aivan suu pyöreänä, kun kuulin nimeni lavalta. Voitto tuli totaalisen puskista! iloitsee Lidl Tornion myymäläpäällikkö Teija Holappa.

Holappa kertoo Tornion myymälän olevan ennen kaikkea tunnelmaltaan lämminhenkinen, ja sen henkilökunta on motivoitunutta. Kaikki lähtee toimivasta tiimistä.

- Asiakkaatkin huomaavat, että meillä töitä tehdään hyvällä fiiliksellä. Heidän mukaansa meillä on kiva asioida, kun huomaa henkilökunnankin viihtyvän, Teija jatkaa.

- Meille Lidlissä yhteistyö ja toistemme tukeminen ovat kaikkea toimintaa ohjaavia tekijöitä. Kilpailussa myymälät kisaavat tärkeiden teemojen, kuten asiakaspalvelun, henkilöstön hyvinvoinnin ja ruokahävikin ehkäisemisen, parissa positiivisessa hengessä. Haluammekin vuotuisesti palkita ne työntekijäyhteisöt, joiden tulos on poikkeuksellisen onnistunutta, kertoo Lidl Suomen operatiivinen johtaja Nicholas Pennanen.

Vuoden paras Lidl palkittiin tänä vuonna neljättä kertaa.

Kuvassa: Lidl Suomen operatiivinen johtaja Nicholas Pennanen ja Tornion Lidlin myymäläpäällikkö Teija Holappa.

Lisätietoja: kesäreportteri Marjo Alste, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Avainsanat: