Stockmann-konsernin emoyhtiö Stockmann Oyj Abp muuttaa nimensä Lindex Group Oyj:ksi – tavaratalot jatkavat Stockmann-brändillä

STOCKMANN Oyj Abp, Lehdistötiedote 21.3.2024 klo 16.16 EET

Stockmann Oyj Abp:n tänään 21.3.2024 pidetty varsinainen yhtiökokous on päättänyt muuttaa Stockmann-konsernin emoyhtiö Stockmann Oyj Abp:n nimeksi Lindex Group Oyj. Uudet rinnakkaistoiminimet tulevat olemaan Lindex Group plc englanniksi ja Lindex Group Abp ruotsiksi.

Emoyhtiön nimenmuutos ei vaikuta Stockmann-tavarataloliiketoiminnan ikoniseen brändiin eikä Stockmann-tavaratalojen tai -verkkokaupan nimiin. Vastaavasti Lindexin muotimyymälät ja verkkokauppa jatkavat toimintaansa nykyisellä Lindex-brändillä. Konsernin aiempaa ja uutta brändihierarkiaa havainnollistava kuva on tämän tiedotteen liitteenä.

Osana muutosta yhtiö ottaa käyttöön uuden logon, joka on myös liitetty tähän tiedotteeseen. Konsernin uusi nimi ja logo otetaan käyttöön ensin oikeudellisissa asiayhteyksissä sekä konserni- ja sijoittajaviestinnässä. Konsernin verkkosivuston nykyinen osoite stockmanngroup.com korvataan uudella osoitteella, joka on lindex-group.com. Emoyhtiön uuteen nimeen liittyvät muutokset toteutetaan vaiheittain.

Nimenmuutos rekisteröidään kaupparekisteriin arviolta 22.3.2024. Samassa yhteydessä yhtiön nimi muuttuu arvo-osuusjärjestelmässä ja Nasdaq Helsingin kaupankäyntijärjestelmässä. Nimenmuutoksen seurauksena myös osakkeen nykyinen kaupankäyntitunnus, STOCKA, vaihtuu. Uuden kaupankäyntitunnuksen odotetaan olevan LINDEX. Muutosten odotetaan toteutuvan muutaman arkipäivän kuluessa. Yhtiö tulee julkistamaan muutoksista erillisen pörssitiedotteen, kun nimenmuutos on rekisteröity kaupparekisteriin.

Yhtiön osakkeen ISIN-koodi (FI0009000251) ja yhtiön Y-tunnus (0114162-2) pysyvät ennallaan.

Taustatietoa
Stockmann Oyj Abp:n 23.2.2024 julkistaman lehdistötiedotteen mukaisesti konsernin emoyhtiö Stockmann Oyj Abp:n nimenmuutos kuvastaa Lindex-divisioonan vahvistunutta roolia konsernin liiketoiminnassa. Lindexillä on ollut keskeinen rooli konsernin taloudellisen tilanteen parantamisessa viime vuosina, minkä myötä se nostettiin konsernin strategiseen keskiöön, kuten Stockmann Oyj Abp:n 25.9.2023 julkistamassa pörssitiedotteessa kerrottiin. Vuonna 2023 Lindexin liikevaihto muodosti kaksi kolmasosaa Stockmann-konsernin liikevaihdosta, ja divisioonan oikaistu liiketulos oli yli 90 miljoonaa euroa.

Stockmannin viestintä ja sijoittajasuhteet
MediaDesk puh. 050 389 0011 tai info@stockmann.com

Stockmann-konserni on kansainvälinen kaikkikanavainen vähittäiskaupan konserni, jolla on kaksi divisioonaa: Lindex ja Stockmann. Lindex on globaali muotiyhtiö, jonka tarkoitus on voimaannuttaa ja inspiroida naisia kaikkialla. Se on Pohjoismaiden markkinajohtaja alusvaatteissa ja vastuullisuuden edelläkävijä. Stockmann on laadukkaiden brändien tavaratalo Suomessa sekä Baltiassa. Sen tarkoitus on olla hyvän elämän markkinapaikka. Vuonna 2023 Stockmann-konsernin liikevaihto oli 952 miljoonaa euroa ja sillä oli noin 5 800 työntekijää. Stockmann Oyj Abp on perustettu vuonna 1862 ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.stockmanngroup.com