Fortum Charge & Drive on ostanut kokonaisuudessaan Loudspringin PlugSurfing - salkkuyrityksen

Loudspring Oyj

06.03.2018, 09:05 (EEST)

Fortum on ostanut kokonaisuudessaan PlugSurfing GmbH -yhtiön. Kauppa saatettiin päätökseen viime viikolla, jonka yhteydessä molemmat osapuolet sopivat, että kauppahintaa ei julkisteta. Loudspring omisti 3.3% PlugSurfingista. Myynti toi takaisin yhtiöön sijoitetun pääoman sekä noin 18% vuotuisen tuoton sijoitetulle pääomalle salkkuyhtiön pitoaikana.

Niiden vuosien aikana kun PlugSurfing oli Loudspringin salkkuyhtiö se vakiinnutti asemansa Euroopan johtavana riippumattomana sähköautojen latauspalveluna, joka tuottaa lisäarvoa älykkäiden lataus- ja maksupalvelujensa kautta sekä latauspisteiden että sähköautojen omistajille.

Loudspringin toimitusjohtaja Alexander 'Bigge' Lidgren kommentoi:

"PlugSurfingin tarjoama palvelu on kasvanut erittäin merkittävästi sekä käyttäjien että lataussessioiden suhteen, ja se yhteiskunnallinen lisäarvo, jonka palvelu on tuonut sähköautoilijoille taaten paremman pääsyn latauspisteisiin yli erillisten palveluntarjoajien latausverkostojen, on kriittinen sähköajoneuvojen käyttöönoton kannalta.

Toisaalta olemme myös iloisia siitä, että näemme PlugSurfingin ja Fortumin yhdistävät voimansa. Sähköautojen helpompi lataaminen ja parempi pääsy latauspisteisiin voi olla ratkaisevassa roolissa sähköautoihin siirtymisen nopeuttamiseksi ja toivomme nyt yhdistyneille tiimeille mitä parhainta tulevaisuutta! "

Adam Woolway, PlugSurfingin toimitusjohtaja kommentoi:

"Olemme nauttineet Loudspringin tuesta niiden monien vuosien aikana, jotka olemme olleet yksi heidän salkkuyhtiöistään. Heidän tukensa ja opastuksensa, liittyen sekä taloudellisiin että ei-taloudellisiin asioihin, ovat auttaneet meitä kasvamaan siihen pisteeseen, jossa olemme tänään, ja kiitämme heitä siirtyessämme tähän seuraavaan vaiheeseen yhdessä Fortumin kanssa. "

Loudspring lanseerasi strategisen kumppanuuden Fortumin kanssa lähes neljä vuotta sitten, ja siitä lähtien useat Loudspringin salkkuyhtiöistä ovat tehneet yhteistyötä Fortumin kanssa. Tämä yrityskauppa on jälleen yksi virstanpylväs Loudspringille.

PlugSurfingin yrityskauppa laskee Loudspringiin kuuluvien salkkuyhtiöiden lukumäärän 12 yhtiöön. Tämä vastaa Loudspringin viime vuonna tekemää strategiapäivitystä, jossa tavoitteeksi asetettiin vähitellen lisätä omistusosuutta tietyssä määrässä suotuisasti kehittyviä ydinomistuksia ja keskittää resurssit näiden yhtiöiden kasvattamiseen.

Lassi Noponen, Hallituksen puheenjohtaja, Loudspring Oyj. Puh: 358 40 501 5127, lassi.noponen@loudspring.earth

Loudspring lyhyesti

Loudspring on Pohjoismaissa ja Kaliforniassa toimiva yhtiöryhmä, joka keskittyy säästämään luonnonvaroja. Loudspring yhtiöt ovat aktiivisia toimijoita viidellä globaalilla markkina-alueella: energia, kiinteistöt, muoti, ruoka sekä valmistava teollisuus. Loudspring:in johto koostuu henkilöstä, jotka ovat rakentaneet positiivista ympäristövaikutusta ja liiketoimintaa yhdistäviä kasvuyrityksiä jo yli vuosikymmenen.

Loudspring on listattu First North listalla tunnuksella LOUD ja First North Stockholm listalla tunnuksella LOUDS.

www.loudspring.earth

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/loudspring/