Loudspring kasvattaa omistustaan Eagle Filtersissä

Loudspring Oyj

Yhtiötiedote

12.12.2017 klo 08:30 (EET)

Loudspring on käyttänyt osan Eagle Filtersiä koskevasta osto-optiostaan ja kasvattaa omistuksensa 28%:sta 34%:iin. Loudspring:llä on vielä optio nostaa omistuksensa 40%:iin

Eagle Filters saa jatkuvasti lisää vahvisttua asiakasdataa, joka todistaa sen teknologian sekä taloudelliset että ympäristöhyödyt. Eagle Filtersin johto arvio, että sillä on hyvä mahdollisuuden lisämyyntiin nykyisille asiakkaille.

Eagle Filers mahdollistaa globaalille energiateollisuudelle merkittävät polttoainesäästöt ja sitä kautta CO2 päästövähenemät. Eagle Filters toimittaa tehokkaita sisäänottoilman suodattimia kaasuvoimaloille. Yhtiön teknologia mahdollistaa yksittäiselle kaasuvoimalaitokselle 1-3MEUR säästöt vuotuisilla polttoainekustannuksissa ja vähentään samanaikaisesti CO2 päästöjä ja kaupunkien ilman saasteita. Säästöt muodostuvat pääosin turbiinien parantuneesta polttoaihetaloudesta, joka on puolsestaan seurausta puhtaamman sisääntulevan ilman aiheuttamasta kompressorin siipien likaantumisen vähenemistä.

Alexander Lidgren, toimitusjohtaja Loudspring kommentoi:

“olemme erittäin ylpeitä Eagle Filtersin menestyksestä eräiden maailman suurimpien energiayhtiöiden toimittajana. Pyrimme nostamaan omistustamme hyvin menestyvissä yhtiöissä joiden pääomatarpeet ovat rajalliset, ja tämä päätös on linjassa tämän tavoitteen kanssa. Jatkokaupat samoille asiakkaille on keskeisessä osassa Eagle Filtersin liiketoiminnassa ja tämä oli meille erityisen houkuttelevaan päättäessämme kasvattaa omistustamme.”

Lassi Noponen, Hallituksen puheenjohtaja, Loudspring Oyj. Puh: 358 40 501 5127, lassi.noponen@cleantechinvest.com

Loudspring lyhyesti

Loudspring on pohjoismainen yrityskiihdyttämö jolla on osakkuusyhtiöinään globaaleja ongelmia ratkaisevia kasvuyhtiöitä. Osakkuusyhtiöt keskittyvät liiketoiminnassaan puhtaaseen energiaan sekä energia-ja resurssitehokkuuteen. Yhtiöllä on osakkuusyhtiöitä Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Yhtiön johto on cleantech -sijoittamisen kansainvälisiä pioneereja. Loudspringin A-sarjan osake on listattu Nasdaq First North Finland markkinapaikalla tikkerikoodilla LOUD ja Nasdaq First North Tukholmassa tikkerikoodilal LOUDS.

Twitter: @loudspring