Nocart allekirjoitti sopimuksen voimalaitosten toimittamisesta Zambiaan

Cleantech Investin osakkuusyhtiö Nocart, jossa Cleantech Invest hiljattain nosti omistuksensa 21.5%, on allekirjoittanut esisopimuksen (Memorandum of Agreement) riippumattoman energiayhtiön kanssa voimalaitosten toimittamisesta Zambiaan.

Sopimuksessa Nocart valitaan toimittamaan voimalaitoskokonaisuus asiakkaan tuleviin projekteihin. Ensimmäinen, mahdollisesti useista tulevista projekteista, on 30MW:n  aurinko-biomassa hybridilaitos. Toimituksen kokonaisarvon Nocartille arvioidaan olevan noin 100 MEUR. Projekti ennakoidaan toimitettavan vuosien 2017 ja 2018 aikana. Toimitusehdot tullaan sopimaan erillisessä ostosopimuksessa ennen projektin alkua.

Nocart toimittaa voimalaitoksia hajautettuun energian tuotantoon. Nocartin laitokset tuottava laadukasta energiaa hyödyntäen aurinko, tuuli, biomassa sekä muita energianlähteitä. Laitoksiin liittyy myös energiavarasto. Nocartin toimittamien laitosten sydän on omaan teknologiaan perustuva sähköntuotantoyksikkö (Power Management Unit), joka kontrolloi energian tuotantoa, varastointia ja jakelua. Voimalaitosten muut komponentit hankitaan valikoiduilta alihankkijoilta.

Nocartin toimitusjohtaja Vesa Korhonen: ”Olemme viimeisen kahden vuoden aikana kehittäneet merkittävän projektiputken Afrikkaan. Kovaan työhön ja vahvoihin kumppanuuksiin perustuen odotamme vahvan kasvun jatkuvan.”

Cleantech Invest toimitusjohtaja Alexander Lidgren: ”Afrikan maaseudun sähköistämisessä on kysymys maailman kaikkien aikojen nopeimmasta  energiainfrastruktuurin rakennusprojektista. Olemme ilahtuneita siitä että suuri osa tästä kasvusta toteutetaan hajautettuna uusiutuvana energiana ja että Nocart on muuttamassa teknologiajohtajuuttaaan nopeasti kasvavaksi ja kannattavaksi liiketoiminnaksi.”

Alexander Lidgren, Toimitusjohtaja, Cleantech Invest Oyj. Puh: 46 73 660 1007, alexander.lidgren@cleantechinvest.com

Vesa Korhonen, toimitusjohtaja, Nocart Oy. Puh: 358 50 5700 952, vesa.korhonen@nocart.fi

Nocart lyhyesti

Nocart toimittaa voimalaitoksia hajautettuun energian tuotantoon. Nocartin laitokset tuottavat laadukasta energiaa hyödyntäen aurinkoa, tuulta, biomassaa sekä muita energianlähteitä. Laitoksiin liittyy myös energiavarasto. Nocartin toimittamien laitosten sydän on omaan teknologiaan perustuva sähköntuotantoyksikkö (Power Management Unit), joka kontrolloi energian tuotantoa, varastointia ja jakelua. Voimalaitosten muut komponentit hankitaan valikoiduilta alihankkijoilta. www.nocart.com