Essilorin silmälasilinssiuutuus OPTIFOG suojaa välittömästi huurtumiselta

Lehdistötiedote 10.11.2011 Helsinki Koska 77 % silmälasien käyttäjistä toivoo ratkaisua huurtumiseen nähdäkseen paremmin (1), maailman johtava silmälasilinssien valmistaja Essilor on kehittänyt OPTIFOG-linssit. Ne ovat ensimmäiset heijastusta estävät linssit, joissa on tehokas huurtumisenestokäsittely.

OPTIFOG-linssit ovat uusin tulokas heijastusta estävässä Crizal-valikoimassa. Niissä on ensimmäistä kertaa pystytty yhdistämään kova, heijastamaton pinnoite huurtumista estäviin ominaisuuksiin.

Yhdistelmä on Essilor-yhtiön tutkimustyön tulosta. OPTIFOG-linssit tarjoavat Crizal-valikoiman heijastuksenestotehon (heijastuksenesto, naarmuuntumisenkestävyys) ja huurtumisenestoteknologian, jonka ansiosta silmälasien käyttäjät voivat nähdä selvästi ilman huurtumista Essilor-linssien laatutakuun mukaisesti.

Miten ne toimivat?

OPTIFOG-linsseissä on uusi kerros, jolla on huurtumista estäviä ominaisuuksia. Nämä ominaisuudet aktivoituvat, kun linsseille levitetään OPTIFOG-tiivistettä kerran viikossa. Huurtumista aiheuttavat pienet vesitipat leviävät linssin hydrofiiliselle pinnalle muodostaen tasaisen ja näkymättömän vesikalvon. Kyseessä on siis linssin uuden kerroksen ja tiivisteen yhteisvaikutus.

Huurtumista ei enää esiinny ja näkö pysy tarkkana.

Essilor-yhtiön tutkimukset osoittavat OPTIFOG-linssien käyttäjien tyytyväisyyttä seuraavasti:

• 79 % (2) käyttäjistä on tyytyväisiä huurtumisen eston tehokkuuteen (3)
  • 81 % (2) käyttäjistä on tyytyväisiä linsseihinsä 1 viikon kuluttua aktivoimisesta (3)

OPTIFOG-linssit ovat saatavissa yksitehovalikoimassa ja Varilux-monitehovalikoimassa niin kirkkaina, tummuvina kuin aurinkolasilinsseinäkin.

(1)Lähde: U&A IPSOS-tutkimus 2010

(2)Lähde: Riippumattoman laitoksen tekemät vertailevat käyttäjätutkimukset. Ranska 2011, n=100 käyttäjää

(3)Keskimääräinen arvioitu teho 0, 8 ja 20 sekuntia

Kuvamateriaalit ja esitteet ovat ladattavissa tämän tiedotteen lopussa olevien linkkien kautta.

Optifog verkossa:

Vesa Vaine, maajohtaja, Essilor Finland. Puh. 050 380 5246, vainev@essilor.fi

Samuel Kaseva, tuotepäällikkö, Essilor Finland. Puh. 0400 800 627, kasevas@essilor.fi

Materiaalipyynnöt:

Aino Laakso, viestintäkonsultti, Mailand Communications. Puh. 050 553 8831, aino.laakso@mailand.fi

Essilor

Essilor on maailman johtava silmälasilinssien valmistaja. Linssejämme myydään yli 200 000 optikkoliikkeessä sadassa maassa. Kaiken kaikkiaan linssivalikoimassamme on noin 5 miljardia erilaista vaihtoehtoa. Essilor on toiminut Pohjoismaissa yli 30 vuotta ja on alan johtavia yrityksiä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Essilorilla on kaikkiaan n. 200 linssihiomoa eri puolilla maailmaa.

Essilor Oy on Essilor International SA:n tytäryhtiö Suomessa. Essilorilla on henkilöstöä 42 700 henkeä ympäri maailmaa, joista 48 työskentelee tällä hetkellä Suomessa. Essilorin liikevaihto on 3,892 Miljardia euroa. Essilor Oy:n liikevaihto vuonna 2010 oli n. 14 miljoonaa euroa.

www.essilor.fi