Mandatumille Future Workplaces -sertifikaatti jo kolmannen kerran

Lehdistötiedote 1.2.2024 klo 10.00 EET

Mandatum on jälleen ansainnut Siqni-henkilöstökyselyn perusteella myönnettävän Future Workplaces -sertifikaatin. Kyselyllä mitataan työntekijöille merkityksellisten asioiden toteutumista työpaikalla.

Siqnin Future Workplaces -sertifikaatti myönnetään yritykselle, jossa yrityskulttuuria johdetaan poikkeuksellisen hyvän työntekijäymmärryksen pohjalta. Mandatum oli tänä vuonna yksi kymmenestä sertifikaatin ansainneista yli 500 työntekijän organisaatioista Suomessa.

Erinomaiseen henkilöstökokemukseen panostaminen on ollut Mandatumille strateginen valinta jo yli vuosikymmenen ajan, ja henkilöstötyytyväisyys on pysynyt korkealla tasolla pitkään. Vuosina 2020 ja 2021 Mandatum valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work -instituutin tutkimuksessa, suurten yhtiöiden sarjassa. Mandatum ansaitsi Future Workplaces -sertifikaatin myös vuosina 2022 ja 2023.

Siqni-henkilöstökyselyssä mitataan, mitkä ovat työntekijöille kaikkein merkityksellisimmät asiat heidän työssään, ja kuinka hyvin ne toteutuvat. Lisäksi kyselyssä mitataan työntekijöiden eNPS-luku, eli kuinka todennäköisesti työntekijät suosittelisivat työnantajaansa muille. Mandatumin eNPS-luku oli 58 asteikolla -100–100, kun Future Workplaces -sertifikaatin saaneiden suurten työnantajien keskiarvo oli 47.

”Future Workplaces -sertifikaatti on meille osoitus siitä, että johdamme henkilöstöämme tutkitusti työntekijöitä ymmärtäen. Haluamme olla jatkossakin työnantaja, joka mahdollistaa sen, että henkilöstöllemme tärkeät asiat toteutuvat jokapäiväisessä työssä. Mandatumin henkilöstöstrategia nojaa ajatukseen, että työntekijöistä huolehtimalla voidaan parantaa asiakastyytyväisyyttä ja siten myös yhtiön menestyksen edellytyksiä”, Mandatumin toimitusjohtaja Petri Niemisvirta kommentoi.

Mandatumin henkilöstön mielestä heille merkityksellisimmistä asioista parhaiten toteutuivat viime vuonna:

• Ammattitaitoiset kollegat
  • Työpaikan vahva yhteishenki
  • Oikeudenmukainen ja kyvykäs esihenkilö
  • Työn ja vapaa-ajan tasapaino
  • Vapaus tehdä töitä ajasta ja paikasta riippumatta

Mandatumlaiset vastasivat kyselyyn vuoden 2023 joulukuun alussa. Kyselyyn vastasi 89 prosenttia työntekijöistä.

Lisätiedot:

Petri Niemisvirta, toimitusjohtaja, petri.niemisvirta@mandatum.fi, +358 10 516 7200

Jatta Gerdt, henkilöstöjohtaja, jatta.gerdt@mandatum.fi, +358 40 505 0022

Niina Riihelä, SVP, viestintä, brändi ja vastuullisuus, niina.riihela@mandatum.fi, +358 40 728 1548