SFR Research: Mandatum nousi Suomen toiseksi parhaaksi yhteisövarainhoitajaksi

Mandatum on eniten yleisarvosanaansa tällä vuosikymmenellä parantanut varainhoitaja Suomessa.

Mandatum on palkittu Gold Award -palkinnolla instituutiovarainhoitajia arvioivassa Scandinavian Financial Researchin “Institutional Investment Services, Finland 2023” -asiakastutkimuksessa. Tutkimuksessa noin 100 suomalaista instituutiosijoittajaa arvioi 18 yhteisövarainhoidon palveluntarjoajaa yhdeksällä eri laatukriteerillä. Mandatum sijoittui kokonaislaatuarvosanallaan 4,01 asteikolla 1–5 Suomen toiseksi parhaaksi yhteisövarainhoitajaksi suurten yhtiöiden luokassa.

Mandatum sai tutkimuksessa kiitosta erityisesti sen asiakaspalvelusta, sijoitusten tuotoista pitkällä ja lyhyellä aikavälillä, sijoitusprosessin selkeydestä, markkinanäkemyksestä sekä raportointipalveluista.

”Nousujohteinen kehityksemme asiakastutkimuksessa on osoitus siitä, että olemme vuosi vuodelta pystyneet parantamaan sijoitustoiminnan, asiakaspinnassa tapahtuvan työn ja tukitoimintojemme laatua. Saavutus on syntynyt yhteistyöstä kaikkien toimintojemme välillä. Iso kiitos kuuluu myös asiakkaillemme”, Mandatum Asset Managementin toimitusjohtaja Lauri Vaittinen kertoo.

Mandatumia varainhoitajanaan käyttävien instituutioiden osuus on kasvanut merkittävästi viimeisen kahdeksan vuoden aikana: 54 prosenttia tutkimukseen vastanneista instituutiovarainhoidon asiakkaista kertoi nyt käyttävänsä Mandatumin varainhoitopalveluita, kun vuonna 2015 vastaava luku oli 13 prosenttia. Mandatum sijoittuikin ensimmäiseksi nettotulokseltaan instituutiosijoittajien yhteistyön kasvua ja vähenemistä ennakoivassa kysymyksessä, eli Mandatumin erotus yhteistyötä lisäävien ja vähentävien asiakkaiden välillä oli tutkimuksen suurin.

Lisätietoja:

Lauri Vaittinen, toimitusjohtaja, Mandatum Asset Management, lauri.vaittinen@mandatumam.com, 050 382 1674

Niina Riihelä, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Mandatum, niina.riihela@mandatum.fi, 040 728 1548

www.mandatum.fi/konserni