Artek ja Martela solmivat jälleenmyyntisopimuksen

Artek ja Martela syventävät entisestään yhteistyötään. Sopimus antaa Martelalle yksinoikeuden Artekin kalusteiden jälleenmyyntiin projektikaupan osalta Norjassa ja Ruotsissa. Lisäksi Martela saa oikeuden tarjota ja myydä Artekin kalusteita osana projektejaan Suomen lisäksi Venäjällä, Puolassa, Tšekissä, Slovakiassa, Unkarissa, Ukrainassa, Valko-Venäjällä, Virossa, Liettuassa ja Latviassa. Sopimus vahvistaa Artekin ja Martelan yhteistyötä ja tukee kummankin yhtiön liiketoiminnan kasvutavoitetta.

Uusi sopimus on jatkoa Artekin ja Martelan viime vuonna aloittamalle tiiviimmälle yhteistyölle. Tammikuussa 2011 Artek ja Martela perustivat yhteisyrityksen puisten kalusteiden tuotantoon. Yhteisyritys hankki Martelan tytäryhtiönä toimineen P.O. Korhonen Oy:n, joka valmistaa muotopuristustekniikalla puisia huonekaluja. Martela omistaa yhteisyrityksestä 51 % ja Artek 49 %.

Yhteistuotannon kehittämisen myötä Martela ja Artek voivat jatkossakin tuoda markkinoille korkealaatuisia ja ammattitaidolla valmistettuja kalusteita. Artek on yhdistänyt tuotteissaan taidetta ja teknologiaa vuodesta 1935, ja yhteistyö Martelan kanssa tukee tätä entisestään. Nyt solmittu jälleenmyyntisopimus vahvistaa Martelan kykyä tarjota asiakkaiden tarpeisiin kokonaisvaltaisia ratkaisuja.

Lisätietoja antavat:

Mirkku Kullberg, toimitusjohtaja, Artek Oy Ab (Mobile +358 (0)40 56 36 636 / mirkku.kullberg@artek.fi)
Materiaalit: Anna Vartiainen (Mobile +358 (0)40 82 39 039 / anna.vartiainen@artek.fi)

Petteri Kolinen, muotoilujohtaja, Martela Oyj (Mobile +358 (0)40 54 10 261 / petteri.kolinen@martela.fi)
Materiaalit: Leena Puttaa-Sollo (Mobile +358 (0)40 84 95 480 / leena.puttaa-sollo@martela.fi)

Artek on myynti- ja markkinointiorganisaatio, joka perustettiin vuonna 1935 edistämään ihmisläheistä ja innovatiivista designia. Artekin tuotekehitysstrategian kulmakivet ovat etiikka, estetiikka ja ekologia. Alvar Aallon traditio yhdistetään Artekissa kunnianhimoiseen tuotetutkimukseen − Artek on nyt enemmän taidetta ja teknologiaa kuin koskaan.

Martela Oyj on ergonomisten ja innovatiivisten kalusteiden designtalo ja tilamuutoksia toteuttava palveluyhtiö. Martelan tuotteet ja palvelut parantavat tilojen toimivuutta ja viihtyvyyttä työympäristöjen lisäksi muun muassa oppimisympäristöissä, hotelleissa ja hoivakodeissa. Martela on 67-vuotias perheyritys ja markkinajohtaja Suomessa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX:n Pohjoismaisessa pörssissä. Vuonna 2011 Pohjoismaissa, Puolassa ja Venäjällä Martelan palveluksessa oli 637 henkilöä ja konsernin liikevaihto oli 130,7 milj. euroa. Martela toimii vastuullisesti liiketoiminnan kaikilla osa-alueilla. www.martela.fi