FLOW FESTIVALILLA SUOMALAISTA DESIGNIA, JOKA KESTÄÄ

Martela on elokuussa järjestettävän Flow Festivalin kalusteyhteistyökumppani jo kolmantena vuonna peräkkäin. Martela kalustaa muun muassa festivaalin 300-paikkaisen ravintolateltan. Arkkitehti Juhana Heikosen suunnittelemasta, lähes 200 neliömetrin kokoisesta Champagne Bar & Loungesta voi puolestaan nauttia Martelan Diagonal-sohvilla. Lisäksi Tiivistämön akustiikkaratkaisut löytyvät Martelan valikoimista. Laadukas design, viihtyvyys sekä kestävä kehitys ovat ohjanneet kalustevalintoja. Flow Festival toteuttaa tänäkin vuonna tavoitteellista ympäristöohjelmaa. Alihankkijoiden valinnassa on huomioitu erityisesti vastuullisuus- ja ympäristöaspektit. Festivaali saa käyttöönsä haluamansa kalusteet Martelan vuokrauspalvelun kautta.

– Pyrimme vuokraamaan lähes kaikki rakenteet ja kalusteet, jotta niiden jatkokäyttö varmistuu ja jätettä syntyy tältä osin hyvin vähän. Kalusteiden kierrätettävyys oli tärkeä valintaperuste. Martelan kalusteissa tämä yhdistyy kiinnostavaan ja tuoreeseen designiin, joka sopii kaupunkifestivaalimme luonteeseen, kertoo toimitusjohtaja Suvi Kallio Flow Festivalilta.

Flow Festivalin alueelta voi löytää muun muassa Martelan Diagonal sohvamoduulit, Kilta-klassikkotuolit sekä BuzziSpacen akustiikkaratkaisut. Kalusteet ovat tärkeä osa Flown tunnelmaa ja viihtyisyyttä. Festivaalin jälkeen ne pääsevät jatkokäyttöön Martela Outlet -myymälän kautta.

– Martelan kalusteilla on pitkä elinkaari, sillä kalusteiden kestävyys huomioidaan muotoilussa materiaalivalinnoista lähtien. Kun design kestää sekä käyttöä että aikaa, kalusteet kiinnostavat ja löytävät jatkokäyttöä erilaisissa kohteissa kodeista toimistoihin. Martela Outlet -konsepti mahdollistaa laadukkaiden kalusteiden vastuullisen kierrätyksen, kertoo Martelan toimitusjohtaja Heikki Martela.

Flow Festival järjestetään Helsingin Suvilahdessa 7.–11.8.2013. Festivaalien ajan voit osallistua uudelleenverhoiltujen, designklassikoksi muodostuneiden, Kilta-tuolien arvontaan. Arvonnasta saatavilla lisätietoa lähempänä Flow Festivalin ajankohtaa.

Martela Oyj
Jari Ahola, markkinointipäällikkö
puh. 0400 536 101, jari.ahola@martela.fi

Flow Festival