HYVÄ TYÖTILA TUOTTAA FLOW-TILAN

Martela Tukholmassa 4.-8.2.2014 #inspiringoffice (on site: A33:10)

Martela esittelee Tukholman huonekalumessuilla 4.-8.2. tunnelmaltaan
pehmeimmän osastonsa koskaan.  Pentagon Designin suunnittelema
messuosasto näyttää selvästi Martelan työtila-ajattelun olevan paitsi
ergonomista ja järkevää, myös mukavaa, kaunista, harmonista ja helposti lähestyttävää.

Martelan markkinointi- ja vastuullisuupäällikkö Minna Andersson kertoo messuosaston ilmeen ja esiteltävien tuotteiden linkittyvän vahvasti Inspiring Office® by Martela –konseptiin. Perusteellisen kehitystyön kautta syntynyt modernin monitilatoimiston (Activity Based Office) haasteisiin vastaava konsepti jakaa työympäristön erilaisiin vyöhykkeisiin. ”Tietotyön luonne on muuttunut voimakkaasti lyhyessä ajassa, joten nykyaikaisen toimiston on myös vastattava haasteisiin. Inspring Office® by Martela -konseptin avulla voidaan tehostaa toimiston tilojen käyttöä, lisätä työviihtyvyyttä sekä taata monipuoliset mahdollisuudet erilaisiin sosiaalisiin kohtaamisiin,” Andersson avaa.

”Jotta työtila palvelisi sekä yrityksen että henkilöstön tarpeita, sen käyttöä on tarkasteltava uudella tavalla. Nykyaikaisen monitilatoimiston on tuettava erilaisia työtehtäviä tekevien ihmisten tarpeita ja huomioitava erilaiset työskentelytilanteet,” hän muistuttaa.

Konseptista voi lukea tarkemmin osoitteessa www.martela.fi/inspiring-office

#Inspiringoffice Trendit 2014 by Martela:

• Työhyvinvointi ei mene koskaan pois muodista
ajankäytöstä

• Entistä enemmän älyä

• Pehmeys, mukavuus ja kodinomaisuus
Pehmeät linjat ja mukavuus ovat sallittuja ja tavoiteltavia tunnelmia myös työympäristössä

• Yksilöllisyys

Älykästä!

Teknologia helpottaa työtä monella tavalla, myös kalusteissa. Martela on alallaan ensimmäisenä kehittämässä älykkäämpiä toimistokalusteita. Tukholman messuilla esittelemme mm. älykkään säilytysjärjestelmän ja pöydät, jotka säätyvät käyttäjän mukaan älykorttien avulla. Säilytysjärjestelmään voi tutustua esimerkiksi tämän videon avulla (ruotsiksi): http://youtu.be/c7MXXi6gMT8

Taidetta, klassikoita ja 3D-verkkoja

Messuilla lanseeraamme uudelleen Kilta-klassikon ja muutamia aivan uusia tuotteita. Lisäksi osastollamme inspiroidutaan
taiteesta. Nana Hermusen ja Susanna Peijarin töiden kautta haastamme messukävijämme irrottautumaan entistä
vahvemmin totutuista työympäristön merkeistä. Taiteella voi olla arvaamaton roolin inspiraation, innostumisen ja
paremman workflown saavuttamisessa.

Kilta, design Olli Mannermaa
Kilta on Olli Mannermaan suunnittelema design-klassikko, jonka uudistukset esitellään
Tukholman messuilla. Uusimmassa Kilta-tuolissa on rullajalusta korkeussäädöllä ja keinulla.
Myös 2- tai 3-värinen verhoilu antaa mahdollisuudet luoda klassikon avulla entistä
mielenkiintoisempaa värimaailmaa. Monivärinen Kilta oli aivan alkuvaiheessa jo mahdollinen
vaihtoehto, joten sikäli kyseessä on todellinen retrotuoli!
Kilta-tuoli oli Suomen ensimmäinen muovituoli uraauurtavan valmistustekniikkansa ansiosta ja
se on ollut Martelan mallistossa vuodesta 1955.

X-Code
X-Series on Martelan valikoimissa täysin uusi työtuolisarja, josta esitellään nyt
ensimmäisenä X-Code. Sen visuaalisuus on hyvin dynaamista ja materiaaleissa kiinnostavaa
on selkänojan 3D-verkko. Verkkoratkaisu on ekologisesti kestävä, koska se vähentää
materiaalin kulutusta noin 30 %.
Valkoinen runkoväri on toisaalta poikkeuksellinen työtuolille, mutta myös hyvin trendikäs.
Suomessa Nummelan tehtaalla valmistettavat X-Codet ovat ensimmäinen esimerkki
yhteistyöstä Martelan ja sen uuden kumppanin Dauphinin välillä.

Alku, design Iiro Viljanen
Alku-pöytä on rento ja erinomainen esimerkki Inspiring Office –konseptin jalkautumisesta tuotteisiin.
Uusi korkeampi pöytä sopii erinomaisesti vaikkapa vapaamuotoisen kahvittelun keskukseksi tai
pukkijalkaisena työpöytänä huolettomaan toimistomiljööseen. Yhtä lailla Alku sopii työpöydäksi
myös kotiin.
Alku-pöydästä on nyt saatavilla sekä 90 cm ja 110 cm korkeusvaihtoehdot. Kansivaihtoehtoja
on lukemattomia.

Sola, design Antti Kotilainen
Solakin sopii hyvin mukaan Martelan Inspiring Offices –konseptiin, koska sen muotokieli on
sympaattisen pehmeä ja tukee visuaalisesti monimuotoista toimistoilmettä.

Solasta on saatavilla yleistuoli ja baarituoli, joten se sopii hyvin yhteen vaikkapa Alku-pöytien
kanssa. Verhoiluvaihtoehtoja on lukuisia.

Osallistu!

Olemme läsnä messuilla myös ennen ja jälkeen. Löydät meidät Twitteristä, Facebookista, Instagramista ja nettiselaimesta.

Osallistu keskusteluun hashtägillä  #inspiringspaces ja jaa oma näkemyksesi inspiroivasta ympäristöstä. Aktivoit ja haastat
samalla myös meitä! Lisäksi voi osallistua kilpailuun, jonka voittajalle on luvassa neljä Kilta-tuolia.

www.martela.com/2014sff

Facebook - https://www.facebook.com/martelagroup
Twitter - https://twitter.com/martelagroup
Instagram - http://instagram.com/martelagroup

#inspiringoffice @martelagroup

Leena Puttaa-Sollo

Brand and Communication Manager, Martela Oyj

leena.puttaa-sollo@martela.fi

puh. 040 849 5480

Martela Oyj on ergonomisten ja innovatiivisten kalusteiden talo ja tilamuutoksia toteuttava palveluyhtiö. Martelan tuotteet ja palvelut parantavat
tilojen toimivuutta ja viihtyvyyttä työympäristöjen lisäksi muun muassa oppimisympäristöissä sekä hoivakodeissa. Martela on 68-vuotias perheyritys ja markkinajohtaja Suomessa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX:n Pohjoismaisessa pörssissä. Vuonna 2012 Pohjoismaissa,
Puolassa ja Venäjällä Martelan palveluksessa oli 801 henkilöä ja konsernin liikevaihto oli 142,7 milj. euroa. Martela toimii vastuullisesti
liiketoiminnan kaikilla osa-alueilla.

Pikafaktat

#Inspiringoffice Trendit 2014 by Martela: • Työhyvinvointi ei mene koskaan pois muodista Työhyvinvointi syntyy tinkimättömästä ergonomiasta, jokaisen yksilölliset työtavat mahdollistavista kalusteista, sosiaalisesti ja visuaalisesti inspiroivasta ympäristöstä ja tehostuvasta ajankäytöstä • Entistä enemmän älyä Esimerkiksi tunnistamiseen liittyvät teknologiset innovaatiot tulevat pöytiin ja säilytyskalusteisiin • Pehmeys, mukavuus ja kodinomaisuus Pehmeät linjat ja mukavuus ovat sallittuja ja tavoiteltavia tunnelmia myös työympäristössä • Yksilöllisyys Inspiroivassa toimistossa jokainen ihminen tuntee, että tila on suunniteltu juuri häntä varten.

Lainaukset

Minna Andersson
Jotta työtila palvelisi sekä yrityksen että henkilöstön tarpeita, sen käyttöä on tarkasteltava uudella tavalla. Nykyaikaisen monitilatoimiston on tuettava eri-laisia työtehtäviä tekevien ihmisten tarpeita ja huomioitava erilaiset työsken-telytilanteet
Minna Andersson