KURU - muodoltaan mielenkiintoinen tuoli

Kuru on yleistuoli, joka ei huku tilaan, vaan on vakavasti otettava myös yksin. Antti Kotilaisen Martelalle suunnittelemassa Kurussa kiehtoo linjakkuus. Tuolille antaa rytmin kaarevaksi muotoiltu selkä, joka on kaunis, joustava ja miellyttävä nojata. Tuoliryhmässä Kurun muotokieli pääsee oikeuksiinsa, ja rivissä tuoleista syntyy kasvava kuvio.

"Suunnittelemissani huonekaluissa arkkitehtuurin merkitys on keskeinen, kalusteet on suunniteltu tilaan ja käyttäjän tarpeisiin. Kurun käytettävyys syntyy erinomaisen ergonomian kautta. Istuinsyvyys on optimaalinen, selkänoja joustaa ja sen muoto tukee istujaa", muotoilija Antti Kotilainen kertoo.

Kuru sopii niin ruokasalin tuoliksi kuin asiakastiloihin ja rivikytkettäväksi salituoliksi. Tuolin rakenne mahdollistaa monipuolisen varioinnin koon, materiaalin ja mahdollisen verhoilun osalta. Muotoilu on harkittua myös istuimen alla. Istuinta kannatteleva kehikko yhdistää jalat, istuinosan ja mahdolliset käsinojat. Kehikko tekee tuolista pinottavan ja kestävän. Kurun rivikytkentämekanismi on suunniteltu erityisen helpoksi ja tukevaksi; helan saa esiin tuolin alta ja se lukittuu viereisen tuolin runkoon.

Istuimen materiaalit: koivu, pyökki, tammi ja vakiopetsit, mahdollisuus verhoiluun
Jalusta kolmiarvoista eko-kromia, jonka valmistuksessa ei käytetä kromihappokemikaalia
Saatavissa käsinojilla ja rivikytkentämekanismilla
Kaksi tuolin leveyttä 51 cm ja 53 cm, tuolin korkeus 85 cm

Hinta alkaen 350 €

Martela Oyj
Kari Leino, tuotepäällikkö
kari.leino@martela.fi
puh. 050 093 3922

Tuotekuvia:
Martela Oyj
Anniina Nissinen, markkinointisuunnittelija
anniina.nissinen@martela.fi
puh. 010 345 5626

Martela on markkinajohtaja Suomessa ja kansainvälisesti noteerattu design-yritys. Vuonna 2010 Pohjoismaissa, Puolassa ja Venäjällä palveluksessamme oli 600 henkilöä ja konsernimme liikevaihto oli 108 milj. euroa. Asiakkaillemme takaamme kattavat palvelut uusien, muuttuvien ja inspiroivien toimitilojen suunnittelusta sisustamiseen ja ylläpitoon. Yhtiön osakkeet on listattu  NASDAQ OMX:n Pohjoismaisessa pörssissä.