MARTELA MUKANA ILMASTOKUMPPANIT-VERKOSTOSSA

Elinkeinoelämän ja Helsingin kaupungin yhteinen Ilmastokumppanit-verkosto kokoontui ensimmäistä kertaa 17.4. kaupungintalolla. Martela oli yksi verkoston kumppaneista, joka allekirjoitti kaupunginjohtaja Jussi Pajusen kanssa ilmastositoumuksen. Sitoumuksissa yritykset määrittelivät, miten ne aikovat hillitä ilmastonmuutosta omassa toiminnassaan.

Martelan ilmastositoumukset

Martela sitoutui allekirjoitustilaisuudessa seuraaviin tavoitteisiin:

• videoneuvottelumahdollisuudet sekä koulutus 40 %:lle työntekijöistä (toimihenkilöt)

06/2012 mennessä

• uusiutuvaa energiaa 20 % ostettavasta sähkövirrasta vuoteen 2014 mennessä

”Nämä ilmastositoumukset liittyvät Martelan vastuullisuusohjelmaan, jonka julkaisemme ensimmäistä kertaa seuraavassa vastuullisuusraportissamme. Martela on huomioinut ympäristön omassa toiminnassaan pitkään, ja olemme sitoutuneet vastuullisuuden eri osa-alueiden jatkuvaan kehittämiseen. Oman toimintamme kehittämisen lisäksi tarjoamme asiakkaille muun muassa käytettyjen kalusteiden kierrätystä ja materiaalien uusiokäyttöä helpottavia palveluja”, Martelan vastuullisuusasiantuntija Anne-Maria Peitsalo kertoo.

Edelläkävijöiden yhteistyöverkosto

Ilmastokumppanien tavoitteena on koota edelläkävijät saman pöydän ääreen ja yhteistyön avulla löytää uudenlaisia toimintatapoja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. Ilmastositoumuksissaan yritykset asettivat tavoitteeksi muun muassa hiilidioksidipäästöjen vähentämisen, energiatehokkuuden parantamisen ja uusien palveluiden kehittämisen. Sitoumukset löytyvät osoitteesta www.ilmastokumppanit.fi. Ilmastokumppanien puheenjohtajana toimii Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri ja verkostoa koordinoi Helsingin kaupungin ympäristökeskus yhteistyössä Helsingin elinkeinopalvelun kanssa. Lisätietoja Helsingin kaupungin ympäristökeskuksesta antaa Mira Jarkko, ympäristösuunnittelija, puh. 09 310 64317, mira.jarkko@hel.fi

Anne-Maria Peitsalo, Vastuullisuusasiantuntija, Martela Oyj, Takkatie 1, 00371 Helsinki
puh. 040 7201 491, e-mail:
anne-maria.peitsalo@martela.fi

Martela Oyj on ergonomisten ja innovatiivisten kalusteiden designtalo ja tilamuutoksia toteuttava palveluyhtiö. Martelan tuotteet ja palvelut parantavat tilojen toimivuutta ja viihtyvyyttä työympäristöjen lisäksi muun muassa oppimisympäristöissä, hotelleissa ja hoivakodeissa. Martela on 67-vuotias perheyritys ja markkinajohtaja Suomessa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX:n Pohjoismaisessa pörssissä. Vuonna 2011 Pohjoismaissa, Puolassa ja Venäjällä Martelan palveluksessa oli 637 henkilöä ja konsernin liikevaihto oli 130,7 milj. euroa. Martela toimii vastuullisesti liiketoiminnan kaikilla osa-alueilla.
www.martela.fi/Vastuullisuus