Minimalistinen Kaari-naulakko kestää aikaa

Muotoilija Mikko Laakkosen Kaari on eleettömän ja voimakkaan näköinen naulakko. Tukevasti seisovaa, kevyesti siirreltävää naulakkoa on kahta kokoa: kapeampi kolmen koukun ja leveämpi viiden koukun malli. Kaari sopii avuksi niin kodin kuin toimiston vaatesäilytykseen. Kaari-naulakko täydentää Martelan Inspiring Spaces -tuotevalikoimaa, joka käsittää laajan valikoiman tilojen toimivuutta ja viihtyvyyttä parantavia tuotteita ja palveluja.

Kaari on esimerkki modernista ja pelkistetystä muotoilusta. Muotoilija Mikko Laakkonen sai idean naulakon nimeen arkkitehti Eero Saarisen St. Louisiin suunnittelemasta, kuuluisasta Gateway Arch -kaariportista. Omaa muotoilutoimistoa pyörittävä, Vuoden nuoreksi muotoilijaksi vuonna 2009 valittu Laakkonen on kerännyt kokemusta muotoilutoimistojen lisäksi myös sisustussuunnittelu-toimistosta. Hän mieltääkin suunnittelemansa tuotteet sisustamisen työkaluiksi. Käyttöesineen suunnittelun lähtökohtana on tarkoituksenmukaisuus. Kun tuotteessa on vähän yksityiskohtia, ovat ne sitäkin tärkeämpiä.

– Katsoessani valmista Kaari-naulakkoa pystyin tyytyväisenä toteamaan, että se näyttää juuri siltä, miltä vaatenaulakon pitääkin. Suunnitteluprosessi kävi sitä haastavammaksi, mitä eleettömämpää lopputulosta haettiin. Vähäeleisyydestä huolimatta Kaarella on omaleimainen ilme, Laakkonen kertoo.

Martelan tuotteissa kestävyys on ensiarvoisen tärkeää. Pitkäikäiset tuotteet ovat myös ekologisia. Kaari-naulakko kestää aikaa sekä muotoilun että materiaalin ansiosta. Teräksestä valmistettua naulakkoa saa kolmessa värissä: mustana, valkoisena ja keltaisena. Naulakko ottaa paikkansa tilassa yksinään, ja useampi Kaari muodostaa näyttävän naulakkoryhmän.

Kaari-naulakon korkeus 170 cm, leveysvaihtoehdot 30 cm ja 57 cm.

Suositushinnat:
kapeampi Kaari 352 €
leveämpi Kaari 405 €

Martela Oyj
Kari Leino, tuotepäällikkö
kari.leino@martela.fi
puh. 050 093 3922

Tuotekuvia:
Martelan kuvapankista
tai
Martela Oyj
Anniina Nissinen, markkinointisuunnittelija