MONITILATOIMISTOSSA TYÖPISTEEN ON TUNNUTTAVA KOTOISALTA, VAIKKA SE OLISI KAIKKIEN KÄYTÖSSÄ

Miten saada kaluste tuntumaan kotoisalta, vaikka se olisi monen muunkin työkaverin käytössä? Tätä haastetta o4i Design Studion suunnittelijat Henrik Kjellberg ja Jon Lindström ovat pohtineet ja löytäneet ratkaisun.

Martelan Pod-tuoteperheen kalusteet sopivat suunnittelijoidensa mielestä täydellisesti monitilatoimistoihin. Ne tukevat erilaisia työnteon tapoja ja mahdollistavat yksityisen tunnelman työpisteessä, joka voi olla monen eri henkilön käytössä. Tärkeässä roolissa on muotoilu, joka on samaan aikaan avoin ja sopivan suljettu. Pod-tuoteperheeseen kuuluu avoimia ja suljetumpia työpisteitä, kokoontumistila, sohvia ja nojatuoleja, joita yhdistelemällä saadaan aikaiseksi moneen eri tarpeeseen soveltuvia tiloja.

Monitilatoimistoja luonnehditaan usein sanoilla käyttäjälähtöisyys, dynaamisuus, vuorovaikutus ja ergonomia. Kaikki Pod-tuoteperheen kalusteet tukevat näitä toimintoja. ”Keskiössä ovat olleet käyttäjien eli työntekijöiden tarpeet. Toiset kaipaavat omaa rauhaa, toisille keskusteluyhteys kollegoihin on työn onnistumisen edellytys. Sarjasta löytyy tuote jokaiseen tilanteeseen”, sanoo Martelan markkinointipäällikkö Anniina Korteniemi.

”Tänä päivänä ergonomisuus on paljon muutakin kuin oikeassa asennossa istumista tai seisomista. Se on myös liikkumista ja toisaalta toistuvien liikkeiden välttämistä työpäivän aikana. Pod-tuotteet on suunniteltu työpisteiksi, jotka kannustavat ihmisiä liikkumaan ja etsimään sopivaa työnteon paikkaa työtehtävän mukaan”, Korteniemi lisää.

Pod-tuoteperheen pyöristetyt muodot ja runsas verhoilu luovat toimistotilaan pehmeyttä, jota voi korostaa valitsemalla juuri omaan käyttötarkoitukseen sopivan värin tai väriyhdistelmän.

Pod-tuoteperhe

Pod-tuoteperheeseen kuuluu PodSeat-nojatuoli, PodSofa-sohva, PodMeeting-neuvotteluratkaisu sekä PodWork-työpisteet.

Suunnittelijoista

Ruotsalainen o4i Design Studio on Tukholmassa toimiva suunnittelutoimisto, joka suunnittelee funktionaalisia kalusteita julkitiloihin, yrityksiin ja yksityiskoteihin. o4i on saanut lukuisia kansainvälisiä palkintoja, kuten Red Dot Award 2005, Good Design Award 2005 ja ADEX Platinum 2007.

Anniina Korteniemi, markkinointipäällikkö
Puhelin: 050 394 8541  /  sähköposti: anniina.korteniemi@martela.com

Martela-konserni kuuluu alansa johtaviin yrityksiin Pohjoismaissa. Halu tarjota asiakkaille parhaita työympäristöjä on ohjannut toimintaamme jo lähes seitsemänkymmenen vuoden ajan. Ergonomisten ja innovatiivisten kalusteratkaisujen lisäksi Martela suunnittelee ja tuottaa monipuolisesti työympäristöihin liittyviä palveluja. Parannamme työhyvinvointia samalla tilojen käyttöä tehostaen työympäristöjen lisäksi oppimisympäristöissä sekä hoivakohteissa.