Better with Less – Design Challenge -pakkaussuunnittelukilpailun finalistit valittu

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 02.05.2018

Better with Less – Design Challenge -pakkaussuunnittelukilpailussa etsittiin uusia yhä ympäristöystävällisempiä ja toimivampia pakkausratkaisuja maailman yleisimmille ja nopeimmin kasvaville kuluttajapakkauksille. Metsä Boardin järjestämään kilpailuun otettiin vastaan töitä marraskuusta 2017 maaliskuun 2018 loppuun saakka. Määräaikaan mennessä kilpailuun lähetettiin peräti 302 pakkausratkaisua 38 maasta.

Pakkaussuunnittelun arvostetuista ammattilaisista koostuva tuomaristo on nyt valinnut kymmenen finalistia:

Janne Asikainen - Koepala Cup Pocket™
Jeroen Caelen - Plastic banning toilet roll
Abdullah Cam - Moisture Face Creme Cosmetic Package
Insik Chung - ECO cake tray
Alessandro Grossi - Playing nature
Gerlinde Gruber - Fune - Sushi take-away
Sī Míng Guì - A scarf which can be turned into a hanger
Yukihiro Hozumi - Paperboard pocket tissue case
Pawel Krawczugo - Twist
Iiro Numminen - Stretching inner part

Tuomariston puheenjohtajana toimii Metsä Boardin design- ja innovaatiojohtaja Cyril Drouet. ”Kilpailutöiden määrä ja monipuolisuus tekivät tuomaristoon suuren vaikutuksen”, Drouet kertoo. ”Ne osoittavat, että suunnittelijat ympäri maailmaa ovat aidosti sitoutuneet kehittämään ympäristöystävällisiä pakkauksia. On rohkaisevaa nähdä näin monta tuoretta näkökulmaa muovin korvaamiseen kartongilla ja muilla uusiutuvilla materiaaleilla.”

Kilpailun pääpalkinto on 10 000 euroa. Kilpailu oli avoin myös opiskelijoille, joista yksi saa palkintona harjoittelupaikan Metsä Boardin pakkaussuunnittelutiimissä Shanghaissa. Kilpailun voittaja ja harjoittelupaikan saaja julkistetaan viimeistään toukokuun 2018 loppuun mennessä.

Kaikki kymmenen finalistia esitellään kilpailun verkkosivuilla osoitteessa betterwithless.org, jossa yleisö voi myös äänestää suosikkejaan.

Linkki valokuvaan

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 1,8 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 350 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

Metsä Group
www.metsagroup.com

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 100 henkilöä. Konsernilla on toimintaa lähes 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare