M-real lanseeraa kaksi uutta kaksoispäällystettyä Kemiart kraftlaineria

M-real, maailman johtava päällystettyjen white top -lainereiden tuottaja, on lanseerannut kaksi uutta kaksoispäällystettyä laatua: Kemiart Graph+ ja Kemiart Lite+. Kaksoispäällystyksen ansiosta tuotteiden pinta on sileämpi ja kiiltävämpi, mikä parantaa painettavuutta: painovärin asettumista, densiteettiä ja yksityiskohtien tarkkuutta. Uudet tuotteet sopivat erinomaisesti aaltopahvista valmistettujen hyllyvalmiiden pakkausten, esittelytelineiden ja muiden korkealaatuisten pakkaussovellusten pintamateriaaleiksi.

Kemiart Graph+ on kehitetty flexo preprinttiin sekä offset-, silkki- ja vesipohjaista inkjet-painatusta varten. Kemiart Lite+ on suunniteltu ensisijaisesti flexo postprinttiin. Uudet tuotteet sekä Kemiart Brite ja Kemiart Ultra muodostavat yhdessä tuotevalikoiman, josta löytyy oikea laatu jokaiselle painomenetelmälle. Kaksoispäällystettyjen tuotteiden lanseerauksen taustalla on lokakuussa menestyksekkäästi toteutettu 16 miljoonan euron investointi päällystysyksikön modernisointiin M-real Kemin tehtaalla.

“Aaltopahvipakkausten rooli vähittäisliikkeiden myynninedistämisessä kasvaa jatkuvasti, koska kuluttajat pitävät korkealaatuisista ja ympäristöystävällisistä pakkauksista”, sanoo lainereiden myyntijohtaja Risto Auero, M-real Paperboard -liiketoiminta-alueelta. ”Samaan aikaan merkkituotteiden valmistajat odottavat pakkausmateriaaleilta värien tarkkaa toistettavuutta ja erinomaista painotulosta. Asiakkaat ovat koeajaneet uusia tuotteitamme ja niistä saadut tulokset, etenkin värien kylläisyys ja kiilto, ylittävät odotuksemme.”

M-realin Kemiart-lainereista löytyy sopiva tuote jokaiseen painomenetelmään: flexo pre- ja postprinttiin, offsettiin, silkkipainoon ja inkjet-painatukseen. Ensikuidusta valmistettujen kraftlainereiden tasalaatuisuus varmistaa niiden sujuvan ajettavuuden niin aaltopahvi- kuin painokoneilla. Tuotteiden keveyden, lujuuden ja joustavuuden ansiosta pakkauksiin voidaan spesifioida keveämmät materiaalit, mikä tuo kustannusetuja ja vähentää ympäristön kuormitusta. Kaikkia Kemiart-lainereita voidaan käyttää turvallisesti tuoreiden hedelmien ja vihannesten pakkauksissa ja ne monessa tapauksessa spesifioidaan mm. prosessoitujen ruokien, juomien, astioiden, lelujen, kenkien, kopiopapereiden, puutarhatyökalujen sekä elektroniikka- ja tee se itse -tuotteiden pakkauksiin.

Kuvalinkki:  http://databank.metsaliitto.com/?cart=62-fhakbdhjml&l=FI

Kemiart-tuoteperheeseen kuuluvat:

Kemiart Graph+ (115–250 g/m2)
Kaksoispäällystetty white top -laineri, joka on suunniteltu erityisesti flexo preprinttiin sekä offset-, silkki- ja vesipohjaista inkjet-painatusta varten. Kemiart Graph+ soveltuu yksityiskohtaisten sävykuvien painamiseen ja mahdollistaa värien ensiluokkaisen täyteläisyyden ja kiillon.

Kemiart Lite+ (130–200 g/m2)
Kaksoispäällystetty white top -kraftlaineri flexo postprinttiin. Kemiart Lite+ on erittäin tuotantotehokas jalostusprosesseissa ja soveltuu sävykuvien painamiseen ja mahdollistaa värien erinomaisen densiteetin ja kiillon.

Kemiart Ultra (135, 175 g/m2)
Päällystetty white top -kraftlaineri, joka on suunniteltu erityisesti perinteiseen ja in-line flexo postprinttiin. Kemiart Ultra on erittäin tuotantotehokas aaltopahvi- ja painokoneilla.

Kemiart Brite (110–200 g/m2)
White top -kraftlaineri flexopainatukseen. Kemiart Brite on erittäin lujaa ja kestävää myös keveissä pintapainoissa ja erilaisissa ilmasto-olosuhteissa. Soveltuu vähittäispakkauksiin, kun painetaan laajoja värialueita ja erinomaista kontrastia vaativia sävykuvia.

Tiina-Liisa Salomaa, Marketing Communications Manager
Tel. +358 (0)50 5989177