Marjo Halonen Metsä Boardin viestintäjohtajaksi

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 28.11.2016 klo 10

KTM Marjo Halonen on nimitetty Metsä Groupiin kuuluvan Metsä Boardin viestintäjohtajaksi 1.1.2017 alkaen. Viestintäjohtajana hän vastaa yhtiön markkinointiviestinnästä, muusta ulkoisesta viestinnästä pois lukien sijoittajasuhdeviestintä sekä sisäisestä viestinnästä.

Halonen siirtyy Metsä Boardiin Outokumpu Oyj:stä, jossa hän on toiminut useissa viestinnän johtotehtävissä vuodesta 2013 alkaen. Sitä ennen hän vastasi Specsavers Suomen PR-ja viestintätoiminnoista. Halosella on laaja kokemus erilaisista viestinnän ja markkinoinnin tehtävistä myös Metsä Boardin edeltäjäyhtiöissä.

Metsä Boardin edellinen viestintäjohtaja Katri Kauppila on siirtynyt toisen työnantajan palvelukseen.

METSÄ BOARD OYJ

Toimitusjohtaja Mika Joukio, p. 010 465 4300

www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen taivekartongin ja valkoisen ensikuitulainerin valmistaja. Sen keveät kartongit on kehitetty ennen muuta kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksiin. Yhtiön käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta pohjoisista metsistä.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 2,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 600 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Sen osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Metsä Board www.metsaboard.com Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat taive- ja tarjoilupakkauskartongit sekä valkoiset kraftlainerit. Kevyet kartonkimme on kehitetty tarjoamaan parempia, turvallisempia ja ympäristöystävällisempiä ratkaisuja kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkaussovelluksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme ratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2018 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.