Metsä Boardille tuplasti tunnustusta arvostetussa iF Design Award -kilpailussa

Metsä Board lehdistötiedote 13.3.2017

Metsä Boardin luovat ja innovatiiviset pakkaukset saivat tuplasti tunnustusta tämän vuoden iF Design Award -kilpailussa. T2 Tea Mini Fruit -pakkaus toi voiton kotiin Beverages-kategoriassa ja Metsä Boardin kehittämä korotettu hanapakkaus palkittiin Independent Packaging -kategoriassa. Molemmat pakkaukset ovat Metsä Boardin suunnittelutiimin käsialaa.

Metsä Boardin design- ja innovointijohtaja Cyril Drouet kommentoi palkintoja seuraavasti: Olemme ilahtuneita tästä erittäin arvostetusta tunnustuksesta. iF Award -kilpailusta saatu tunnustus on esimerkki siitä osaamisesta, jolla haluamme auttaa asiakkaitamme kestävillä, turvallisilla ja innovatiivisilla kartonkipohjaisilla pakkausratkaisuilla.

Erottuakseen joukosta T2 Tea Mini Fruit -pakkauksista haluttiin sekä rakenteellisesti että visuaalisesti kiinnostavia. Pakkaukset ilmentävät T2 Tea Mini Fruit -tuotesarjan uusia makuja hauskalla tavalla: kukin maku (Banana bake, Watermelon sorbet, Turkish apple ja Peach) on hedelmän muotoisessa pakkauksessa. Näissä ainutlaatuisen muotoisissa pakkauksissa on myös erikoinen ja huomiota herättävä avausmekanismi. Painatus on tehty Metsä Boardin ensikuitukartongin taustalle, jotta pinta muistuttaisi hedelmän luonnollista tuntua. Metsä Board loi pakkausten konseptin ja rakenteen, asiakkaan suunnittelutiimi taas keskittyi grafiikkaan.

Metsä Board palkittiin myös uudenlaisen, korotetun  juomapakkauksen suunnittelusta. Metsä Boardin suunnittelemasta ja patentoimasta juomapakkauksesta kuluttajat voivat helposti ja kätevästi nauttia virvoitusjuomia. Korotetun alustan ansiosta pakkauksen voi sijoittaa pöydällä minne tahansa, ei pelkästään pöydän reunalle. Pakkaus ei myöskään vie ylimääräistä tilaa myymälöissä, sillä korotusosa on pakkauksen sisällä, mistä se taitetaan esiin ennen käyttöä. Muovipussi on helppo poistaa tyhjästä laatikosta, minkä ansiosta myös materiaalien erotus kierrätystä varten on helpompaa.

iF Design Award -kilpailu on arvostettu tunnustus huipputason suunnittelusta jo yli 60 vuoden ajan. Tänä vuonna korkeatasoinen kansainvälinen tuomaristo arvioi yli 5 500 kilpailuun osallistunutta työtä 59 eri maasta, joiden keskuudesta halutun suunnittelupalkinnon saajat valittiin.

Linkki valokuviin

Marjo Halonen, VP Communications
Puhelin: +358 (0)50 598 7046
Sähköposti: marjo.halonen(at)metsagroup.com

Cyril Drouet, Design & Innovation Director
Puhelin +86 135 2428 2445
Sähköposti: cyril.drouet(at)metsagroup.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen taivekartongin ja valkoisen ensikuitulainerin valmistaja. Sen keveät kartongit on kehitetty ennen muuta kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksiin. Yhtiön käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta pohjoisista metsistä.
Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 1,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 500 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin, ja sen osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

www.metsagroup.com

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Metsä Group keskittyy puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun, ensikuitukartonkiin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.
Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare