Metsä Boardin Lidloc aukoo uusia uria kartonkikuppien suunnittelussa

Metsä Board Oyj lehdistötiedote 7.3.2017

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board esitteli Lidloc-nimisen uuden innovatiivisen kartonkikuppikonseptin 1.–2.3. Birminghamissa pidetyillä Packaging Innovations -messuilla.

Patentoitu Lidloc-rakenne perustuu kuppirakenteen lisäosaan, jonka voi taivuttaa kupin kanneksi. Tämä ratkaisu tekee erillisestä muovikannesta tarpeettoman ja mahdollistaa kartonkikuppien uudenlaisen tuotanto-, kulutus- ja kierrätystavan.

Uuden kuppikonseptin on suunnitellut Metsä Boardin Design- ja innovaatiojohtaja Cyril Drouet tiiviissä yhteistyössä suunnittelutiiminsä kanssa. Drouet esitteli Lidloc-konseptin kutsuvieraille Packaging Innovations -messujen yhteydessä järjestetyssä kutsuvierastilaisuudessa. Drouet selittää innovatiivisen tuotteen hyötyjä näin: ”Kun kuppi on suunniteltu yhdeksi kokonaisuudeksi, ei erillistä muovikantta tarvita. Kuppi on rakenteeltaan helppo taitella ja koota, mukaan lukien integroitu, tiivis kansi, joka estää läikkymisen. Koska kansi voidaan painattaa osana muuta kuppia, se myös lisää brändinäkyvyyttä. Kannessa on juoma-aukko kuumia juomia varten, ja lisäksi kuppiin voidaan yhdistää pilli kylmiä juomia varten.”

Lidloc on esimerkki osaamisesta, jolla Metsä Board auttaa asiakkaitaan tehostamaan brändejään kestävien ja innovatiivisten pakkausratkaisujen avulla. Kaikki Metsä Boardin kartongit valmistetaan uusiutuvasta raaka-aineesta – ensikuidusta, jonka alkuperän tiedämme aina. Ensikuitu takaa tuotteiden puhtauden, turvallisuuden ja vaaleuden.

Kuvalinkki

Cyril Drouet, Design & Innovation Director
Puhelin +86 135 2428 2445
Sähköposti: cyril.drouet(at)metsagroup.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen taivekartongin ja valkoisen ensikuitulainerin valmistaja. Sen keveät kartongit on kehitetty ennen muuta kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksiin. Yhtiön käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta pohjoisista metsistä.
Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 1,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 500 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin, ja sen osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

www.metsagroup.com

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Metsä Group keskittyy puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun, ensikuitukartonkiin sekä pehmo- ja ruoanlaittopapereihin.
Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare