Metsä Boardin vuoden 2020 vuosikertomus on julkaistu

Metsä Board Oyj Tilinpäätös ja toimintakertomus 24.2.2021 klo 14.00

Metsä Board Oyj, joka kuuluu Metsä Groupiin, on julkaissut vuoden 2020 vuosikertomuksen pdf-tiedostona suomeksi ja englanniksi. Vuosikertomus sisältää yhtiön tilinpäätöksen, toimintakertomuksen ja selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä tilikaudelta 1.1.–31.12.2020. Vuosikertomus on saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.metsaboard.com/sijoittajat sekä tämän tiedotteen liitteenä. Painettu vuosikertomus ilmestyy viikolla 11 ja sen voi tilata osoitteesta www.metsaboard.com/orderpublications

Lisäksi Metsä Board on julkaissut erillisinä pdf-tiedostoina palkitsemisraportin sekä selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä vuodelta 2020 suomeksi ja englanniksi. Nämä ovat saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.metsaboard.com/sijoittajat sekä tämän tiedotteen liitteinä.

Vuosikertomuksessa avataan Metsä Boardin strategiaa ja sen toteutumista vuonna 2020 sekä kuvataan sitä, miten yhtiö luo arvoa eri sidosryhmille. Yhtiön kiertotaloutta edistävät tuotteet ja palvelut sekä innovatiiviset pakkausratkaisut tukevat asiakkaiden vastuullista liiketoimintaa ja vastaavat globaaleihin haasteisiin. Vuoteen 2030 ulottuvilla kunnianhimoisilla vastuullisuustavoitteilla Metsä Board pyrkii hillitsemään ilmastonmuutosta ja kehittämään vähähiilistä taloutta.

Metsä Board julkaisee tilinpäätöksen myös European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisesti XHTML-tiedostona. ESEF-vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä, jotka tilintarkastusyhteisö KPMG Oy Ab on varmentanut ISAE 3000 (uudistettu) varmennustoimeksiantostandardin mukaisesti. ESEF-tilinpäätös on saatavilla tämän tiedotteen liitteenä olevassa zip-tiedostossa ja osoitteesta www.metsaboard.com/sijoittajat.

Myös Metsä Groupin vuosikatsaus suomeksi ja englanniksi sekä kestävän kehityksen raportti englanniksi on julkaistu pdf-muodossa. Ne löytyvät Metsä Groupin verkkosivuilta osoitteesta www.metsagroup.fi.

METSÄ BOARD OYJ

Katri Sundström, sijoittajasuhdejohtaja, Metsä Board, puh. 010 462 0101

Marjo Halonen, viestintäjohtaja, Metsä Board, puh. 050 598 7046

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board on Euroopan johtava ensikuitukartonkien valmistaja. Keskitymme kevyisiin ja korkealaatuisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin. Tuotteidemme puhdas ensikuitu on uusiutuva ja turvallinen raaka-aine kestävästi hoidetuista pohjoisista metsistä. Olemme edelläkävijä vastuullisuudessa, ja tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä.

Kehitämme yhdessä asiakkaidemme kanssa innovatiivisia pakkausratkaisuja luomaan parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli noin 1,9 miljardia euroa, ja työllistämme noin 2 400 henkilöä. Metsä Board on osa Metsä Groupia. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram