Moody’s nosti Metsä Boardin luottoluokituksen tasolle Baa2

Report this content

Metsä Board Oyj Muut pörssin sääntöjen nojalla julkaistavat tiedot 1.12.2022 klo 13:00

Moody’s Investors Service on nostanut Metsä Board Oyj:n luottoluokituksen tasolta Baa3 tasolle Baa2.  Luokituksen näkymä on vakaa.

Luottoluokituksen nosto perustuu Metsä Boardin vahvana pysyneeseen kannattavuuteen ja vakaaseen taloudelliseen asemaan. Vakaat näkymät heijastavat odotuksia vahvan taloudellisen aseman sekä hyvän kannattavuuden säilymisestä lähitulevaisuudessa.

Luottoluokituksen nostolla ei ole merkittävää vaikutusta Metsä Boardin nykyisiin rahoituskustannuksiin.

METSÄ BOARD OYJ

Henri Sederholm, talousjohtaja, puh. 010 465 4913
Katri Sundström, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 010 462 0101

Metsä Board
www.metsagroup.fi/metsaboard

Metsä Board on Euroopan johtava ensikuitukartonkien valmistaja. Keskitymme kevyisiin ja korkealaatuisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin. Tuotteidemme puhdas ensikuitu on uusiutuva, turvallinen ja kierrätettävä raaka-aine kestävästi hoidetuista pohjoisista metsistä. Olemme edelläkävijä vastuullisuudessa, ja tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoden 2030 loppuun mennessä.

Kehitämme yhdessä asiakkaidemme kanssa innovatiivisia pakkausratkaisuja luomaan parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli noin 2,1 miljardia euroa, ja työllistämme noin 2 400 henkilöä. Metsä Board on osa Metsä Groupia. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram