Revontulet leiskuvat hologrammeina Metsä Boardin suunnittelemassa Arctic Blue Gin -pakkauksessa

Report this content

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Board on suunnitellut näyttävän Arctic Blue Gin -pakkauksen, jonka hologrammikuvio on saanut innoituksensa revontulista. Suomalainen Arctic Brands Group -juomayhtiö pyysi Metsä Boardia suunnittelemaan näyttävän pakkauksen kevyestä MetsäBoard Pro FBB -taivekartongista.

Metsä Board suunnitteli pakkauksen rakenteen, grafiikan ja preeglauksen perustuen valokuvaaja Eeva Mäkisen kuvaan. Revontulikuva painettiin amerikkalaisen jalostajan, Hazenin, kehittämälle muovittomalle Envirofoil®-kalvolle, jonka pinnalle voidaan luoda metallinhohtoisia hologrammeja. Envirofoil on taloudellinen ja ympäristöystävällinen vaihtoehto: se sisältää vain prosentin perinteisten laminointikalvojen alumiinimäärästä.

”Halusimme luoda kuvan kirpeästä talvi-illasta, jota leiskuvat revontulet valaisevat”, kertoo Packaging Services Director Mark Beamesderfer Metsä Boardista. ”Näin haasteellinen painotyö vaatii materiaalilta paljon. Tarvitaan sileä ja jäykkä kartonki, jolla on hyvät nuuttaus- ja taivutusominaisuudet. Lisäksi sen on oltava kustannustehokas ja ympäristöystävällinen materiaali.”

Linkki valokuvaan

Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Sähköposti: marjo.halonen@metsagroup.com

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen korkealaatuisten ensikuitukartonkien valmistaja ja edelläkävijä vastuullisuudessa. Yhtiö keskittyy kevyisiin ja korkealuokkaisiin taive- ja tarjoilupakkauskartonkeihin sekä valkoisiin kraftlainereihin, joita käytetään kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksissa. Työskentelemme yhdessä asiakkaittemme kanssa globaalisti löytääksemme innovatiivisia pakkausratkaisuja, jotka luovat parempia kuluttajakokemuksia pienemmillä ympäristövaikutuksilla. Metsä Boardin käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta, joka on jäljitettävissä kestävästi hoidettuihin pohjoisiin metsiin. Tavoitteenamme ovat täysin fossiilittomat tehtaat ja raaka-aineet vuoteen 2030 mennessä.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2019 oli 1,9 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 400 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Metsä Boardin osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram

Metsä Group
www.metsagroup.com

Metsä Group on vastuullisen biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme puunhankintaan ja metsäpalveluihin, puutuotteisiin, selluun ja ensikuitukartonkeihin sekä pehmo- ja tiivispapereihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2019 oli 5,5 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä.  Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 103 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram