Eckerö Line kitkee nuorisotyöttömyyttä – Suomi 100 -juhlavuonna tiedossa jopa 154 ekstratyöpäivää laivalla

Eckerö Line tukee nuorten työllistymistä ja tarjoaa siksi Suomen itsenäisyyden juhlavuonna lukuisia joustavia ja monipuolisia työpaikkoja nuorille. Juhlavuonna nuoria tullaan työllistämään Eckerö Linen Suomi 100 -hankkeiden ansiosta kaikkiaan yli 150 työpäivää.

Suomessa, Virossa ja merellä lähes 400 henkeä työllistävä, kotimainen laivayhtiö Eckerö Line haluaa tukea voimakkaasti nuorten työllistymistä. Eckerö Line palkkaa nuoria monipuolisiin tehtäviin, kuten esiintyjiksi, kokeiksi, lähtöselvitysvirkailijoiksi ja laivasiivoojiksi.

Nuorten pitkäaikaistyöttömien määrä jatkaa edelleen kasvuaan, joskin käänne on mahdollisesti luvassa*. Nuoria, alle 25-vuotiaita työttömiä työnhakijoita oli karvan verran vähemmän kuin edellisenä vuonna tähän aikaan, mutta yhteensä silti lähes 40 000**.

Eckerö Line tekee satavuotiaan Suomen kunniaksi yhteistyötä Taideyliopiston Sibelius-Akatemian kanssa tarjoamalla m/s Finlandian lavan joka toinen torstai koko juhlavuoden ajan nuorten artistien käyttöön. Yhteistyön aikana Eckerö Line tarjoaa huimat 132 työpäivää nuorille suomalaisille muusikoille, jotka saavat yhteistyön myötä paitsi hyvää esiintymiskokemusta myös täysin uusia kuuntelijoita musiikilleen. Panostuksen arvo on jopa 100 000 euroa sisältäen nuorten artistien palkkiot ja muut kulut.

”Tällä lahjalla haluamme edistää suomalaisten muusikoiden työllisyyttä ja omalta osaltamme edesauttaa sitä, että meillä on Suomessa jatkossakin lahjakkaita muusikoita”, Eckerö Linen toimitusjohtaja Taru Keronen kertoo.

Eckerö Line tekee juhlavuoden ajan yhteistyötä myös elintarvikealan yritys Atrian kanssa. Laivalla päästään joka toinen torstai nauttimaan Atrian Sata kokkia -hankkeeseen osallistuvien nuorten kokkien laittamasta ruoasta. Kussakin keittiövuorossa työskentelee kerrallaan kaksi hankkeen kokkia, jolloin työpäiviä pääsee kertymään juhlavuoden aikana kaikkiaan 22.

Eckerö Line toteutti alkuvuodesta myös sosiaalisen median rekrytointikampanjan, joka innosti jopa 700 nuorta hakemaan yritykseen töihin. Kampanjan avulla haettiin nuoria rehellisesti sekä keikkatöihin että pidempiin työsuhteisiin. Keikkaluonteiset työpaikat helpottavat pitkäaikaista työllistymistä, sillä monipuoliset ja joustavat työtehtävät tarjoavat nuorille arvokasta työkokemusta.

*Nuorten ja nuorten aikuisten työelämä ja sen ulkopuolisuus -tilastoanalyysi, Työ- ja elinkeinoministeriö, 2017.

**Työllisyyskatsaus, Työ- ja elinkeinoministeriö, maaliskuu 2017.

Taru Keronen, toimitusjohtaja
puh. 050-66209
taru.keronen@eckeroline.fi

Rauha Kiljunen-Ruotsalainen, markkinointipäällikkö