Myllyn Paras tuo helmikuun alussa kauppoihin kaksi uutuutta - Kauralastujauhoseoksen ja Pikakaura-ohrahiutaleen

Kauralastujauhoseoksen avulla on helppo valmistaa perinteisiä kauralastuja. Jauhoseoksen joukkoon lisätään vain vesi ja rasva, jonka jälkeen taikina on valmis nosteltavaksi noin teelusikan kokoisina nokareina pellille leivinpaperin päälle (9-12 nokaretta/pelti). Pellille kannattaa jättää leviämisvaraa. Kauralastuja paistetaan 200-asteisen uunin keskitasolla 4-6 min. Voita käyttämällä saadaan herkullisimmat ja rapeimmat kauralastut, kun taas vegaaniset kauralastut syntyvät margariinilla. Tuotteelle on myönnetty Avainlippu-merkki.

Pikakaura-ohrahiutaleet valmistetaan leikatuista kauran- ja ohranjyvistä, jotka esikypsytetään ja litistetään ohuiksi hiutaleiksi. Pikakaura-ohrahiutaleet ovat runsaskuituisia ja sisältävät beetaglukaania. Ne sopivat loistavasti puuroihin, mysleihin ja jälkiruokiin sekä ihan sellaisenaan nautittavaksi esim. viilin tai jogurtin kanssa. Lisäksi ne tuovat maukkautta myös leivontaan. Tuotteelle on myönnetty Hyvää Suomesta- ja Sydänmerkki.

Kauralastujauhoseos 300 g
Kuluttajapakkauksen GTIN-koodi: 6417700055812

8 pakkausta per myyntierä, myyntierän GTIN-koodi: 6417700035814

Pikakaura-ohrahiutale 450 g
Kuluttajapakkauksen GTIN-koodi: 6417700055805
12 pakkausta per myyntierä, myyntierän GTIN-koodi: 6417700035807

Kuvapankki: https://myllynparas.imagebank.fi/login
Valitse ”Selaa”-vaihtoehto (ei vaadi kirjautumista)
Syötä linkki https://myllynparas.imagebank.fi/category/2227 selaimeen ja katso kuvat.

Lisätietoja:

johanna.kemppinen@myllynparas.fi, puh. 044 312 2037.

Pirjo Hynönen, markkinointipäällikkö, Myllyn Paras Finland Oy,
pirjo.hynonen@myllynparas.fi puh. 040 182 6127

Myllyn Paras valmistaa, myy ja markkinoi jauhoja, hiutaleita, suurimoita ja pastaa sekä pakastetaikinoita ja leivonnaispakasteita. Yrityksen kaksi tehdasta sijaitsevat Hyvinkäällä. Yhteensä yhtiö työllistää yli sata henkilöä. Myllyn Paras liittyi osaksi Lantmännen-konsernia 1.6.2022. Lantmännen on ruotsalaisten maanviljelijöiden omistama maatalousosuuskunta ja Pohjois-Euroopan johtava toimija maatalous-, kone-, bioenergia- ja elintarviketoimialalla. Lantmännen työllistää 10 000 henkilöä ja sillä on toimintaa yli 20 maassa.