Uusi Myllyn Paras OATGOODS-rypsikaurakeksintö tuo hyvää oloa aamiaispöytään

Myllyn Paras OATGOODS-rypsikaurakeksintö yhdistää täysjyväkauran ja rypsiöljyn hyvää tekevät vaikutukset. Myllyn Paras on hakenut keksinnölleen patenttia. Ensimmäisenä keksintöä hyödynnetään uusissa aamiaistuotteissa.

OATGOODS on ensimmäinen kauran ja rypsiöljyn superliitto

OATGOODS on uusi tapa ajatella ruokaa ja ruoanlaittoa. Se ei ole kasviproteiini eikä ravintolisä, vaan uudenlainen ruoka-aines, joka tuo aterialle rakennetta ja makua. Täysjyväkaura tuo tuotteisiin lisää ravintokuitua ja kasviproteiineja, kun taas rypsiöljystä saadaan pehmeitä rasvoja esim. omega-3 -rasvahappoja. Yhdessä nämä OATGOODSin kaksi pääraaka-ainetta auttavat monipuolisen ja terveellisen ruokavalion rakentamisessa. OATGOODS sopii myös kasvissyöjille ja se on GMO-vapaa.

Myllyn Paras tuo keksinnöstä markkinoille ensin OATGOODS-aamiaisperheen

Ensimmäisinä markkinoille tuotavat OATGOODS-ruoka-ainesta sisältävät tuotteet ovat aamiaispöydän herkkuja. Laaja valikoima annospuuroja, tuorepuuroja, myslejä, granoloita, kaurakakkuja, kauramuro sekä lettujauhoseos tarjoavat maistuvia hetkiä monipuoliseen aamiaistarjoiluun. Ne sopivat kaiken ikäisille niin kiireiseen aamuun kuin rauhallisempaan nautiskeluun. Ensimmäiset tuotteet saapuvat kauppoihin maaliskuun aikana.

Suomalaiset kaipaavat helppoutta terveelliseen syömiseen

Myllyn Paras toteutti vastikään Value Scout Finlandin kanssa tutkimuksen, jossa kysyttiin viideltäsadalta 16–70-vuotiailta suomalaisilta syömisestä ja terveellisistä elämäntavoista. Kaksi kolmannesta tutkimukseen osallistuneista suomalaisista ryhtyy vähintään vuosittain isompaan muutokseen terveellisen ruokavalion suhteen. Vastaajista 45 % yrittää korjata ruokavaliotaan useita kertoja vuodessa.  ”Ryhdistäytyminen” terveellisempien elämäntapojen suhteen koetaan kuitenkin vaikeaksi (75 %). Monet vastaajista tunnustavat löytävänsä itsensä lähtöpisteestä viimeistään vuoden kuluttua aloituksesta. Tutkimuksessa selvisi myös, että 64 % kokee arkiruokailun terveellisyyden olevan heille yhä tärkeämpää. – Viimeisin tutkimuksemme vahvisti huomiomme siitä, että arkiruokailuun kaivataan keinoja, joilla tutuistakin ruoista voi saada pienellä muutoksella entistä ravitsevampia. OATGOODS-ruoka-aines soveltuu monenlaisiin tuotteisiin. Aamiainen on päivän tärkeimpiä aterioita, tuolloin juuri kaivataan helppoja ja ravitsevia vaihtoehtoja. Siksi päätimme tuoda ensimmäiset OATGOODS-keksintöämme hyödyntävät tuotteet juuri aamiaiskategoriaan, toteaa Iiro Heinonen, kehitysjohtaja, Myllyn Paras.

Myllyn Paras on Suomen suurin yritys pastatuotteissa ja toiseksi suurin yritys aamiaishiutaleissa. Myllyn Paras on Suomen vanhin yhtäjaksoisesti toiminut kaupallinen mylly.

Lisätietoja ja yhteydenotot:

MYLLYN PARAS FINLAND OY

Iiro Heinonen, Kehitysjohtaja +358 (0)44 528 1101

iiro.heinonen@myllynparas.fi

Johanna Kemppinen, Markkinointipäällikkö +358 (0)44 312 2037

Kuva-aineistot (Myllyn Paras -kuvapankki, Selaa-valinta, ei tunnuksia):

Medialle/OATGOODS aineistomateriaalit https://myllynparas.imagebank.fi/#/category/2155