• Neles Oyj/

Neles Oyj:n hallituksen varapuheenjohtaja Perttu Louhiluoto jättää tehtävänsä, Anu Hämäläinen nimitetään yhtiön hallituksen uudeksi varapuheenjohtajaksi

Neles Oyj:n pörssitiedote  26.7.2021 klo 15:00 paikallista aikaa

Neles Oyj:n hallituksen jäsen Perttu Louhiluoto on ilmoittanut eroavansa yhtiön hallituksesta tästä päivästä lähtien. Syynä eroon on hänen valintansa englantilaisen, virtauksensäätöalalla toimivan yhtiön toimitusjohtajaksi.

Neleksen osakkeenomistajien nimitystoimikunta on arvioinut, että hallitus on Louhiluodon eron jälkeen edelleen toimintakykyinen ja sen kokoonpano täyttää yhtiöjärjestyksen vaatimukset.

"Perttu Louhiluoto nimitettiin Neleksen hallituksen varapuheenjohtajaksi ja tarkastusvaliokunnan jäseneksi vuonna 2021. Lyhyestä toimikaudesta huolimatta hänen vahva toimialaosaamisensa sekä Neleksen toiminnan tuntemus ovat osoittautuneet arvokkaaksi hallitustyössä. Haluan kiittää Perttua hyvästä yhteistyöstä," Neleksen hallituksen puheenjohtaja Jaakko Eskola sanoo.

Anu Hämäläinen nimitetään Neleksen hallituksen varapuheenjohtajaksi  ja Niko Pakalén tarkastusvaliokunnan jäseneksi tästä päivästä lukien. Tarkemmat tiedot Neleksen hallituksen kokoonpanosta ja rooleista löytyvät yhtiön verkkosivuilta.

Neles Oyj

Jaakko Eskola, Neleksen hallituksen puheenjohtaja, p. 040 562 8893

Neles on yksi johtavista prosessiteollisuuden kriittisten virtauksensäätöratkaisujen ja -palvelujen toimittajista. Asiantuntijatiimimme ja innovatiiviset ratkaisumme auttavat asiakkaitamme parantamaan prosessinsa suorituskykyä ja varmistamaan turvalliset materiaalivirrat. Neleksen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Sen liikevaihto vuonna 2020 oli noin 576 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on noin 2 850 työntekijää lähes 40 maassa.