Jeffrey Barrett nimitetty Nightingale Health Oyj:n tieteelliseksi johtajaksi

30. elokuuta 2021 klo 9.00 (Suomen aikaa)

Nightingale Health Oyj (”Nightingale”) on nimittänyt kansainvälistä tunnustusta saaneen Jeffrey Barrettin tieteelliseksi johtajaksi. Barrett liittyy Nightingalen johtoryhmään 27.9.2021 alkaen.

Jeffrey Barrett on toiminut tieteellisissä johtotehtävissä useassa maailmanlaajuisesti merkittävässä terveyshankkeessa ja hänellä on lisäksi laaja kokemus johtotehtävistä kaupallisten terveyspalveluiden ja -tuotteiden rakentamisessa sekä tiederyhmien ja teknisten asiantuntijoiden johtamisesta. Nightingalella Barrettilla tulee olemaan strateginen rooli Nightingalen johtavien terveystietovarantojen ja niihin perustuvien tieteellisten löydösten hyödyntämisessä yhtiön tuotteiden rakentamisessa. Hänen tehtävänään on myös auttaa määrittämään Nightingalen tulevia strategisia aloitteita, joiden tavoitteena on vahvistaa Nightingalen kansainvälistä kilpailukykyä ennaltaehkäisevän terveyden alueella.

Jeffrey Barrett siirtyy Nightingalelle Ison-Britannian Wellcome Sanger -instituutista, jossa hän on johtanut maailman suurinta SARS-CoV-2 geneettistä kartoitusta, joka johti Alfa-muunnoksen löytämiseen, seurasi Delta-muunnoksen esiintymistä sekä on rakentanut työkaluja viruksen leviämisen ennaltaehkäisyyn. Ennen Wellcome Sanger -instituuttia Barrett toimi yhtenä perustajana Open Targets nimisessä useiden miljoonien rahoituksen keränneen julkisen ja yksityisen sektorin lääkekehityshankkeessa, sekä tieteellisenä johtajana ja hallituksen jäsenenä Genomics Plc:ssä Isossa-Britanniassa. Barrettilla on tohtorintutkinto Oxfordin yliopistosta ja hän on julkaissut yli 100 vertaisarvioitua tieteellistä artikkelia, joita on siteerattu yli 95 000 kertaa.

Teemu Suna, Nightingalen toimitusjohtaja ja perustaja:

“Nightingalen kansainvälinen missio on tuoda ennaltaehkäisevän terveyden työkaluja kaikkien saataville. Nightingalen teknologinen ja tieteellinen asema sekä terveystietovarantojen laajuus on kansainvälisesti ainutlaatuinen ja olemme nyt voimakkaasti kiihdyttämässä näiden hyödyntämistä kaupallisissa sovelluksissa, joita tulemme lanseeraamaan tulevien kvartaalien aikana. Olen siten erityisen iloinen Jeffreyn liittyessä tiimiimme. Hänen arvostettu kansainvälinen tieteellinen ja kaupallinen kokemuksensa tulee merkittävästi auttamaan Nightingalea tieteellisten, teknologisten ja kaupallisten tavoitteiden saavuttamisessa.”

Jeffrey Barrett:

“Olen erittäin vaikuttunut siitä, miten Nightingale on rakentanut teknologiansa ja käyttänyt sitä luomaan terveystietovarantoja, jotka tarjoavat ainutlaatuista tietoa sairauksien ennakoinnista ja ennaltaehkäisystä. Olen myös innoissani, että saan liittyä Nightingalen inspiroivaan tiimiin, joka on saavuttanut todella paljon ja joka jakaa näkemykseni siitä, kuinka terveysteknologia voi olennaisesti muuttaa terveydenhuoltoa. Olen iloinen, että voin käyttää asiantuntemustani toteuttaaksemme kunnianhimoisen mission ennaltaehkäisevän terveyden tuomisesta saataville maailmanlaajuisesti.”

Teemu Suna, CEO

Oaklins Merasco Ltd, puh. +358 9 6129 670

Nightingale Health on suomalainen terveysteknologiayritys, jonka tavoitteena on edistää ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa ja auttaa ihmisiä pysymään terveenä. Nightingalen kehittämässä terveystietoalustassa yhdistyvät yhtiön innovatiivinen verianalyysiteknologia sekä kyky tunnistaa verestä saatavan datan perusteella sairastumisriskejä. Nightingale antaa ihmisille parempaa terveystietoa, auttaa heitä tekemään parempia terveyteensä liittyviä päätöksiä ja yhdistää heidät terveysalan toimijoihin, jotka tarjoavat ennaltaehkäisevää tukea ja palveluita terveyden ylläpitämiseen. Tarjoamalla maailmanlaajuisesti parempaa terveystietoa Nightingale kiihdyttää tieteellisiä löydöksiä ja terveysalan kehitystä sekä parantaa kaikkien terveyttä.