Nightingale Health on solminut terveys- ja hyvinvointipalveluiden myyntiä koskevan sopimuksen Japanissa

Sisäpiiritieto

29. huhtikuuta 2021 klo 9.15 (Suomen aikaa)

Nightingale Health Oyj, Nightingale Health Japan KK, Nightingale Health Oyj:n kokonaan omistama tytäryhtiö (“yhdessä “Nightingale”) ja Welltus Inc., Mitsui & Co. Ltd:n kokonaan omistama tytäryhtiö ovat solmineet palvelusopimuksen myydäkseen terveys- ja hyvinvointipalveluja Japanissa.

Sopimuksen myötä Mitsui tulee tytäryhtiönsä Welltuksen kautta myymään palveluita, jotka hyödyntävät Nightingalen verianalyysiteknologiaa. Welltus rakentaa hyvinvointiin ja ennaltaehkäisyyn liittyvää alustaa Japanissa, jonka tavoitteena on myötävaikuttaa terveemmän yhteiskunnan rakentamiseen sekä olla mukana ratkaisemassa Japanin terveydenhuollon kasvavien kustannusten ongelmaa.

Nightingale ja Mitsui ilmoittivat vuonna 2019 strategisesta kumppanuudesta ja Mitsuin sijoituksesta Nightingaleen. Palvelusopimuksen solmiminen toteuttaa osapuolten strategiaa toimia yhdessä Japanin markkinoilla. Palvelusopimus on luonteeltaan puitesopimus, jonka perusteella osapuolet tulevat lanseeraamaan useita uusia terveys- ja hyvinvointipalveluja Japanissa. Nightingalen rooli yhteistyössä on tarjota sen verianalyysiteknologia sekä kyky tunnistaa kokonaisvaltaisesti sairastumisriskejä, kun Mitsuin ja sen tytäryhtiön roolina on myydä ja markkinoida palveluita. Osapuolet jakavat näiden palveluiden myynnistä kertyvän liikevaihdon.

Palvelusopimukseen perustuva ensimmäinen palvelu lanseerataan vuoden 2021 toisen kvartaalin aikana. Nightingale odottaa palvelusopimuksen alkavan tuottamaan yhtiölle liikevaihtoa vuoden 2021 toisen vuosipuoliskon aikana. Palvelu tulee tarjoamaan kuluttajille tietoa elintapasairauksiin liittyvistä sairastumisriskeistä, ja sen tavoitteena on motivoida kuluttajia ryhtymään toimiin sairastumisriskien vähentämiseksi. Palvelu tulee ensimmäisessä vaiheessa saataville valittujen ennaltaehkäiseviä terveystarkastuksia tarjoavien klinikoiden kautta. Nightingale katsoo palvelusopimuksen olevan merkittävä askel sen terveystietoalustan kaupallistamisessa.

Teemu Suna, Nightingalen toimitusjohtaja ja perustaja:

”Japanissa asuu noin 126 miljoonan ihmistä ja sen terveydenhuoltojärjestelmä on yksi maailman edistyksellisimmistä – näemme Japanin markkinassa merkittävän potentiaalin, ja se on ollut osa strategiaamme jo pitkään. Käynnistettyämme onnistuneesti Tokion laboratoriomme toiminnan, olemme todella innoissamme seuraavasta askeleesta, joka on ensimmäisen Nightingale palvelun lanseeraaminen japanilaisille asiakkaille.”

Toshitaka Inuzuka, Mitsuin NutriScience osaston liiketoimintajohtaja:

”Japanissa on kiistaton tarve uusille ennaltaehkäiseville terveyden ja hyvinvoinnin ratkaisuille. Olemme terveyden- ja hyvinvoinnin toimialan verkostomme kautta havainneet vahvan kysynnän Nightingalen palveluille, ja Nightingalen innovatiivista ja tinkimätöntä tieteellistä lähestymistapaa arvostetaan. Uskomme Welltuksen ja Nightingalen luovan yhdessä merkittävää kasvua tällä alueella. Yhteistyö Nightingalen kanssa on strategiassamme keskeisessä roolissa.”

Lisätietoja antavat:

Oaklins Merasco Oy, puh. +358 9 6129 670

Nightingale Health on suomalainen terveysteknologiayritys, jonka tavoitteena on edistää ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa ja auttaa ihmisiä pysymään terveenä. Nightingalen kehittämässä terveystietoalustassa yhdistyvät yhtiön innovatiivinen verianalyysiteknologia sekä kyky tunnistaa verestä saatavan datan perusteella sairastumisriskejä. Nightingale antaa ihmisille parempaa terveystietoa, auttaa heitä tekemään parempia terveyteensä liittyviä päätöksiä ja yhdistää heidät terveysalan toimijoihin, jotka tarjoavat ennaltaehkäisevää tukea ja palveluita terveyden ylläpitämiseen. Tarjoamalla maailmanlaajuisesti parempaa terveystietoa Nightingale kiihdyttää tieteellisiä löydöksiä ja terveysalan kehitystä sekä parantaa kaikkien terveyttä.

Mitsuista

Mitsui on yksi maailman monipuolisimmista ja suurimmista kauppa-, sijoitus- ja palvelukonserneista, johon kuuluu 132 toimistoa 65 maassa (huhtikuussa 2021), ja jonka liikevaihto on 63.2 miljardia Yhdysvaltain dollaria (maaliskuussa 2020). Hyödyntäen sen maailmanlaajuisia operaatioita, verkostoa ja tietovarantoja, Mitsui toimii tuotteiden myynnin, kansainvälisen logistiikan ja rahoituksen sekä merkittävän kansainvälisen infrastruktuurin rakentamisen alueilla, mukaan lukien seuraavat liiketoiminta-alueet: hyvinvointi, rauta- ja terästuotteet, mineraali- ja metallivarat, infrastruktuurit, liikkuminen, kemikaalit, energia, ruoka- ja vähittäiskauppa, tietotekniikka ja viestintä sekä liiketoiminnan kehitys. Mitsui kohtaa aktiivisesti globaaleja uuden liiketoiminnan haasteita ympäri maailmaa.

Welltuksesta

Welltus on Mitsuin äskettäin perustama tytäryhtiö, joka tarjoaa tieteeseen perustuvia analyyseja ja ratkaisuja terveydestä huolehtimiseen. Welltus hyödyntää Nightingalen innovatiivista veritestiä ja tapaa visualisoida terveydentila kuluttajaystävällisellä tavalla, auttaen ihmisiä muuttamaan pysyvästi elintapojaan ja siten elämään terveellisempää elämää. Welltus hyödyntää myös Mitsuin laajaa verkostoa ja liiketoimintaportfoliota erityisesti terveydenhuollon ja hyvinvoinnin toimialalla, luoden synergiaetuja sen palveluiden laajentamiseen.