Nightingale Healthin hallitus on päättänyt muutoksesta toimitusjohtajan osakepohjaiseen kannustinohjelmaan

20.9.2024 klo 13.45

Nightingale Health Oyj:n (”Nightingale Health”) hallitus on päättänyt muutoksesta toimitusjohtajan optio-ohjelmaan myöntämällä toimitusjohtajalle miljoona uutta optio-oikeutta.

Oikeus merkitä osakkeita näiden uusien optio-oikeuksien perusteella syntyy, kun yhtiön markkina-arvo on vähintään 1 500 miljoonaa.

Jokainen optio-oikeus oikeuttaa toimitusjohtajan merkitsemään yhden B-sarjan osakkeen. Osakkeiden merkintähinta on 6,75 euroa osakkeelta.

Hallitus on päättänyt toimitusjohtajan optio-ohjelmasta 3.3.2021, jolloin toimitusjohtajalle myönnettiin kaksi miljoonaa optio-oikeutta, jotka oikeuttavat merkitsemään B-sarjan osakkeita seuraavien markkina-arvoa koskevien tavoitteiden saavuttamisen perusteella: miljoona optiota voidaan merkitä osakkeiksi yhtiön markkina-arvon ollessa vähintään 500 miljoonaa euroa, ja miljoona optiota voidaan merkitä osakkeiksi yhtiön markkina-arvon ollessa vähintään 1 000 miljoonaa euroa. Uusien optio-oikeuksien myötä toimitusjohtajan optio-ohjelman optio-oikeuksien enimmäismäärä on yhteensä kolme miljoonaa optio-oikeutta. Markkina-arvot lasketaan kaupankäyntimäärillä painotettuun keskikurssiin perustuen.

Optio-ohjelman tarkoituksena on sitouttaa optionhaltija Nightingale Healthin taloudelliseen kasvuun ja yhtiön osakkeen arvon kehittämiseen sekä luoda Nightingale Healthin ja optionhaltijan välille pitkäaikainen, yhtiötä sekä taloudellisesti että toiminnallisesti hyödyttävä suhde.

Päätös uusista optio-oikeuksista tehtiin ylimääräisen yhtiökokouksen 18.2.2021 antaman valtuutuksen perusteella.

Osakkeiden merkintäaika päättyy 31.12.2031.

Oaklins Merasco Ltd, puh. 09 6129 670

Nightingale Healthilla on suomalainen emoyhtiö sekä tytäryhtiöt seitsemässä maassa kuten Japanissa, Yhdysvalloissa, Singaporessa ja Iso-Britanniassa. Nightingale Healthilla on terveydenhuolto- ja tutkimusasiakkaita yli 34 maassa ja yhtiön teknologiaa käytetään monissa maailman johtavissa terveyshankkeissa, kuten UK Biopankissa. Yhtiön teknologiaa on tähän mennessä käytetty yli 600 vertaisarvioidussa tutkimuksessa. Yhtiön B-sarjan osakkeet on listattu First North Growth Market Finland -markkinapaikalla. Lue lisää: https://nightingalehealth.com/