• Nightingale Health/

Nightingale Healthin verianalyysiteknologialle UKCA-merkintä mahdollistamaan yhtiön teknologian käytön terveydenhuollossa Isossa-Britanniassa

20.8.2024 klo 9.45

Sairastumisriskien tunnistamisen ja ennaltaehkäisevän terveyden edelläkävijän Nightingale Health Oyj:n ("Nightingale Health") verianalyysiteknologia on UKCA-merkitty Iso-Britannian lääkinnällisiä laitteita koskevien vaatimusten mukaisesti.

Nightingale Health on jo useita vuosia tehnyt yhteistyötä Iso-Britannian johtavien yliopistojen kanssa ja sen teknologiaa käytetään monissa merkittävissä terveysaloitteissa, kuten UK-biopankissa, kokonaisten näytekokoelmien analysointiin.

Laajentaakseen toimintaansa Isossa-Britanniassa, Nightingale Health on perustanut paikallisen laboratorion Porton Science Parkiin Wilthshiressä Etelä-Englannissa. Yhtiön tavoitteena on tuoda veriananalyysiteknologiansa laajemmin saataville koko terveysalan käyttöön Isossa-Britanniassa.

UKCA-merkintä osoittaa lääkinnällisiä laitteita koskevien vaatimusten täyttämisen ja on tärkeä askel Nightingale Healthin verianalyysiteknologian tuomisessa terveydenhuollon käyttöön Isossa-Britanniassa.

”Tämä on jälleen osoitus siitä, kuinka Nightingale Healthin teknologia tuo saataville uuden paremman tavan tehdä kroonisten sairauksien veritestausta. Korvaamalla nykyiset kliinisen kemian menetelmät, Nightingalen Healthin verianalyysi tarjoaa ennennäkemätöntä arvoa ennaltaehkäisevän ja kestävän terveydenhuollon rakentamisessa” sanoo Teemu Suna, Nightingale Healthin toimitusjohtaja ja perustaja.

“Meidän teknologiamme ei vain korvaa monia yleisesti käytettyjä veren merkkiaineita, mutta tarjoaa lisäksi ensimmäistä kertaa toimialalla mahdollisuuden havaita laajasti riskit sairastua kroonisiin sairauksiin. Tämän ainutlaatuisen kyvykkyyden on mahdollistanut Nightingale Healthin kehittämän verianalyysiteknologian ja poikkeuksellisen laajojen terveystietokantojen yhdistelmä” Suna jatkaa.

”Nightingale Healthin teknologia on jo maanlaajuisessa terveydenhuollon käytössä Suomessa, kattaen noin 30 % suomalaisesta työvoimasta. Iso-Britannian lisäksi etenemme nopeasti myös Yhdysvalloissa ja Singaporessa kohti teknologian käyttöönottoa terveydenhuollossa. Olemme todella innoissamme siitä, että voimme tuoda modernin verianalyysiteknologiamme hyödyt saataville ympäri maailmaa, ja UKCA-merkintä on jälleen osoitus ainutlaatuisen teknologiamme korkeasta laadusta” Suna päättää.

Nightingale Healthilla on suomalainen emoyhtiö sekä tytäryhtiöt seitsemässä maassa kuten Japanissa, Yhdysvalloissa, Singaporessa ja Iso-Britanniassa. Nightingale Healthilla on terveydenhuolto- ja tutkimusasiakkaita yli 34 maassa ja yhtiön teknologiaa käytetään monissa maailman johtavissa terveyshankkeissa, kuten UK Biopankissa. Yhtiön teknologiaa on tähän mennessä käytetty yli 600 vertaisarvioidussa tutkimuksessa. Yhtiön B-sarjan osakkeet on listattu First North Growth Market Finland -markkinapaikalla. Lue lisää: https://nightingalehealth.com/