Nightingale on saanut CE merkinnän kotitestauspakkaukselleen

Lehdistötiedote, 7. lokakuuta 2021 klo 9.30

Nightingale Health Oyj (“Nightingale”) on saanut CE merkinnän kotitestauspakkaukselleen, jota se käyttää kotitestiratkaisussaan. Kotitestauspakkaus on CE merkitty in vitro -diagnostikkaan tarkoitettuna lääkinnällisenä laitteena, ja CE merkintä kattaa pakkauksen, verenkeräykseen käytettävät välineet sekä käyttöohjeet.

Nightingale on aikaisemmin toimittanut kotitestauspakkausta kotitestipilotissaan laitteen valmistajan CE merkitsemänä. Nyt Nightingalen rekisteröimä CE merkintä mahdollistaa, että Nightingale voi itsenäisemmin ja nopeammin skaalata kotitestauspalveluaan kansainvälisesti eri markkinoille. Saatu CE merkintä tarkoittaa, että Nightingale voi tehdä muutoksia tuotteeseen joustavan prosessin mukaisesti, mikä mahdollistaa eri markkinoiden ja kumppaneiden vaatimusten huomioimisen.

Teemu Suna, Nightingalen toimitusjohtaja ja yksi perustajista:

“Oma CE merkintä kotitestauspakkaukselle on merkittävä osa kotitestauspalvelun kansainvälistä laajentumissuunnitelmaa, sillä lisäämällä kontrollia tuotteeseen voimme mukautua paikallisiin vaatimuksiin ja päästä siten markkinoille nopeasti. CE merkinnän hakeminen on ollut jatke systemaattiselle laatustrategiallemme, jolla varmistamme, että tuotteemme ja palvelumme vastaavat aina korkeimpia laatuvaatimuksia.”

Nightingale Health on suomalainen terveysteknologiayritys, jonka tavoitteena on edistää ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa ja auttaa ihmisiä pysymään terveenä. Nightingalen tarjoamat kokonaisvaltaiset sairastumisriskiennusteet rakentuvat kahdesta toisiinsa kytkeytyvästä tekijästä: Nightingalen kehittämästä laaja-alaisesta verianalyysiteknologiasta ja suuresta joukosta terveystapahtumia koskevia tietoja. Nightingale antaa ihmisille parempaa terveystietoa, auttaa heitä tekemään parempia terveyteensä liittyviä päätöksiä ja yhdistää heidät terveysalan toimijoihin, jotka tarjoavat ennaltaehkäisevää tukea ja palveluita terveyden ylläpitämiseen. Tarjoamalla maailmanlaajuisesti parempaa terveystietoa Nightingale kiihdyttää tieteellisiä löydöksiä ja terveysalan kehitystä sekä parantaa kaikkien terveyttä.