Tuukka Paavola nimitetty Nightingale Health Oyj:n talousjohtajaksi

Yhtiötiedote
2. marraskuuta 2021 klo 9.00

Nightingale Health Oyj (“Nightingale”) on nimittänyt Tuukka Paavolan talousjohtajaksi. Paavola aloittaa Nightingalen johtoryhmässä viimeistään 1.1.2022.

Tuukka Paavola on toiminut useissa johtotehtävissä taloushallinnon, liiketoiminnan kehityksen ja strategian alueilla yli 15 vuoden ajan. Paavola siirtyy Nightingalelle Nordean Group Strategy Office -yksiköstä, jossa hän toimi First Vice President -roolissa tukien konsernin toimitusjohtajaa ja talousjohtajaa. Ennen tätä hän toimi Nordean CEO Office -yksikön johtajana, tukien Nordean hallitusta ja konsernin johtoryhmää strategisissa, taktisissa ja operatiivisissa asioissa. Paavola on koulutukseltaan tuotantotalouden diplomi-insinööri ja hän on lisäksi suorittanut Chartered Financial Analyst (CFA) tutkinnon. Nightingalella Paavola tulee toimimaan keskeisessä roolissa talousfunktion johtajana sekä Nightingalen kansainvälisen kasvustrategian toteuttamisessa.

Nightingalen nykyinen virkaa tekevä talousjohtaja Laura Pulkkinen nimitettiin viemään läpi yhtiön muutosvaihe yksityisestä yrityksestä julkiseksi, ja Pulkkinen tulee palaamaan aikaisempaan rooliinsa, jossa hän tukee Nightingalen keskeisten liiketoimintahankkeiden kasvua.

Teemu Suna, Nightingalen toimitusjohtaja ja yksi perustajista:

“Laura ylitti kaikki odotukset muuntaessaan Nightingalen talousfunktion tasolle, jota vaaditaan julkiselta yhtiöltä, ja hän on luonut erinomaisen pohjan Nightingalen taloushallinnon tulevalle kehitykselle. Olemme tyytyväisiä saadessamme Lauran takaisin keskeisiin liiketoimintahankkeisiimme ja voidessamme julkistaa Tuukka Paavolan liittyvän Nightingalen tiimiin talousjohtajana. Tuukan työhistoria ja saavutukset ovat vaikuttavia, ja hän on osoittanut omaavansa tarvittavat taidot sekä asenteen kunnianhimoisten tavoitteiden saavuttamiseksi kovan paineen alla. Olen vakuuttunut, että hänen taustansa taloudellisista johtotehtävistä yhdistettynä kokemukseen liiketoiminnan johtamisesta tulee myötävaikuttamaan Nightingalen menestykseen.”

Tuukka Paavola:

“Olen innoissani mahdollisuudesta liittyä Nightingalen tiimiin talousjohtajana ja olla mukana toteuttamassa visiota, jossa työkalut pidempään, terveempään elämään tuodaan kaikkien ulottuville. Nightingalen teknologian potentiaali on mullistava, ja kysyntä Nightingalen tuotteille on jo osoitettu useilla kaupallisilla sopimuksilla sekä muilla saavutuksilla, joita yhtiö on julkistanut listautumisen jälkeen. Odotan innolla työskentelyä Nightingalen tiimin kanssa kaupallisen potentiaalin ja kasvumahdollisuuksien toteuttamiseksi.”

Lisätietoja antaa:

Hyväksytty neuvonantaja:
Oaklins Merasco Ltd, puh. 09 6129 670

Nightingalesta

Nightingale Health on suomalainen terveysteknologiayritys, jonka tavoitteena on edistää ennaltaehkäisevää terveydenhuoltoa ja auttaa ihmisiä pysymään terveenä. Nightingalen tarjoamat kokonaisvaltaiset sairastumisriskiennusteet rakentuvat kahdesta toisiinsa kytkeytyvästä tekijästä: Nightingalen kehittämästä laaja-alaisesta verianalyysiteknologiasta ja suuresta joukosta terveystapahtumia koskevia tietoja. Nightingale antaa ihmisille parempaa terveystietoa, auttaa heitä tekemään parempia terveyteensä liittyviä päätöksiä ja yhdistää heidät terveysalan toimijoihin, jotka tarjoavat ennaltaehkäisevää tukea ja palveluita terveyden ylläpitämiseen. Tarjoamalla maailmanlaajuisesti parempaa terveystietoa Nightingale kiihdyttää tieteellisiä löydöksiä ja terveysalan kehitystä sekä parantaa kaikkien terveyttä.