Petri Auno on nimitetty Nobina Finlandin uudeksi toimitusjohtajaksi

Petri Auno on nimitetty Nobina Finlandin uudeksi toimitusjohtajaksi ja Nobina-konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hän toimii tällä hetkellä VR Groupin liikennejohtajana.

Petri Aunon edeltäjä Tom Ward jäi eläkkeelle vuodenvaihteessa, ja Auno aloittaa työnsä viimeistään 18.6.2019. Väliaikaisena toimitusjohtajana toimii Nobina AB:n varakonsernijohtaja Jan Bosaeus.

– On hienoa saada Petri Auno Nobina Finlandin toimitusjohtajaksi. Hänen vankka joukkoliikennealan osaamisensa ja pitkäaikainen johtamiskokemuksensa ovat arvokkaita sekä suomalaiselle tytäryhtiöllemme että koko konsernille, Nobinan konsernijohtaja ja toimitusjohtaja Magnus Rosén sanoo.

Petri Auno on työskennellyt lähes 20 vuoden ajan joukkoliikenne- ja logistiikkapalveluita tarjoavassa VR-konsernissa erilaisissa johtamistehtävissä. Viimeiset kuusi vuotta hän on kuulunut VR Groupin johtoryhmään ja vastannut yhtiön vetureista tavara- ja kaukoliikenteen veturinkuljettajista sekä operatiivisesta junaliikenteen hallinnasta. VR Group on Suomen valtion kokonaan omistama joukkoliikenteen ja logistiikan palveluyritys.

– Olen innostunut tulevasta työstäni Nobina Finlandin toimitusjohtajana. Nobinalla on markkinajohtajan asema Pohjoismaissa, ja joukkoliikenteellä on ratkaisevan tärkeä tehtävä yhteiskunnan kehityksessä. Tehtävässäni voin vaikuttaa joukkoliikenteen jatkuvaan kehittämiseen yhdessä Nobina Finlandin pätevän ja sitoutuneen henkilöstön kanssa, Petri Auno toteaa.

Lisätietoja:
David Erixon, Viestintäpäällikkö, Nobina, +46 72 967 02 84

Nobina
Nobina on Pohjoismaiden suurin ja kokenein joukkoliikenneoperaattori. Asiakashankinnan ja kilpailutuksen asiantuntemus, julkisten liikennöintisopimusten ammattimainen hallinnointi sekä pitkäjänteinen ja laadukas bussimatkustuspalveluiden tuottaminen tekevät Nobinasta alan johtavan toimijan, jolle ominaista ovat kannattavuus, kehitys ja aktiivinen alan hyvinvoinnin edistäminen.

Nobinan ansiosta lähes miljoona ihmistä Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa pääsee päivittäin töihin tai kouluun tai muuten kulkemaan julkista bussiliikennettä käyttäen. Ruotsissa Nobina harjoittaa myös erityisryhmien tarpeet huomioivaa palveluliikennettä Samtrans-nimellä. Konsernin liikevaihto on runsaat 9 miljardia SEK (2017/2018), henkilöstön määrä on 11 000 ja pääkonttori sijaitsee Tukholmassa Solnassa. Lue lisää Nobinan kotisivuilta: www.nobina.com