Nokian Renkaat Oyj:n hallitus on päättänyt osingonjaon toisesta erästä perustuen yhtiökokouksen antamaan valtuutukseen

Nokian Renkaat Oyj Pörssitiedote 27.10.2020 klo 14.00

Nokian Renkaiden hallitus on tänään päättänyt osingon toisen erän maksamisesta perustuen yhtiökokouksen hallitukselle antamaan valtuutukseen. Osingon toinen erä, suuruudeltaan 0,35 euroa osakkeelta, maksetaan 9.12.2020 osakkeenomistajille, jotka ovat osingonmaksun täsmäytyspäivänä 29.10.2020 merkittyinä Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon.

Nokian Renkaiden yhtiökokous 2.4.2020 päätti, että vuodelta 2019 maksetaan osinkona 0,79 euroa osakkeelta 17.4.2020. Lisäksi yhtiökokous päätti valtuuttaa hallituksen päättämään enintään 0,79 euron osakekohtaisen osingon jakamisesta yhdessä tai useammassa erässä myöhempänä ajankohtana, kun Nokian Renkaat kykenee arvioimaan tarkemmin COVID-19 -koronaviruspandemian vaikutuksia yhtiön liiketoimintaan. Yhtiökokouksen päätöksen ja hallituksen tänään tekemän päätöksen perusteella Nokian Renkaiden maksama osinko tilikaudelta 2019 on kokonaisuudessaan 1,14 euroa osakkeelta.

Päivi Antola
Viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, media ja www.nokianrenkaat.fi

Nokian Renkaat kehittää ja valmistaa premium-renkaita ihmisille, jotka arvostavat turvallisuutta ja vastuullisuutta. Pohjoisen perintömme innoittamana valmistamme henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin innovatiivisia tuotteita, jotka tarjoavat mielenrauhaa kaikissa olosuhteissa. Vianor-ketjumme on erikoistunut autonhuoltoon ja rengaspalveluihin. Vuonna 2019 yhtiömme liikevaihto oli noin 1,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 4 700. Nokian Renkaat on listattu Nasdaq Helsinkiin. Lisätietoja: www.nokianrenkaat.fi.