Nokian Renkaat pääsi parhaan prosentin joukkoon EcoVadis-vastuullisuusarvioinnissa toista vuotta peräkkäin

Nokian Renkaat Oyj Lehdistötiedote 7.10.2024 klo 10.00

Nokian Renkaat on kahtena peräkkäisenä vuotena saanut platinaluokituksen EcoVadis-yritysvastuuarvioinnissa. Arviointitulos tarkoittaa, että yritys on parhaan prosentin joukossa niistä yrityksistä, jotka EcoVadis on arvioinut viimeisen 12 kuukauden aikana. Nokian Renkaat sai arvioinnissa 84 pistettä, mikä on 5 enemmän kuin viime vuonna. Nokian Renkaiden parhaat pisteet tulivat osa-alueista ympäristö ja hankinnan vastuullisuus, joista molemmista yhtiö sai pisteet 90/100.

”Työskentelemme kestävän kehityksen eteen paitsi Nokian Renkaiden omissa toiminnoissa myös toimitusketjussamme, mikä näkyy lisääntyneinä pisteinä hankinnan vastuullisuuden osa-alueella. Kun vaadimme toimittajilta sitoutumista eettiseen liiketoimintaan ja kestävään kehitykseen, se edistää sekä ympäristö- että sosiaalista vastuuta toimitusketjussa. Tämä puolestaan ​​luo arvoa ympäristölle ja yhteisöille ja lopulta myös asiakkaillemme”, sanoo Nokian Renkaiden laatu- ja vastuullisuusjohtaja Teppo Huovila.

EcoVadis on yksi maailman suurimmista ja luotettavimmista yritysvastuuarviointien tuottajista, ja se on arvioinut maailmanlaajuisesti yli 130 000 yritystä. Yritysten vastuullisuuden arviointi perustuu useisiin kriteereihin neljällä osa-alueella: ympäristö, työ ja ihmisoikeudet, liiketoiminnan eettisyys sekä hankinnan vastuullisuus.

Arviointitulos osoittaa Nokian Renkaiden sitoutumisen kestävään kehitykseen. EcoVadisin myöntämän platinaluokituksen lisäksi Nokian Renkaat on myös esimerkiksi sijoittunut useita kertoja Dow Jonesin vastuullisuusindekseihin ja saanut neljänä peräkkäisenä vuotena arvosanan A- CDP:n Climate Change -raportissa.

Teppo Huovila, Laatu- ja vastuullisuusjohtaja, Nokian Renkaat

teppo.huovila@nokiantyres.com

media@nokiantyres.com

Nokian Renkaiden tarkoitus on tehdä maailmasta turvallisempi keksimällä rengas ja sen valmistaminen aina uudelleen - turvallisempi paikka ajaa, elää ja tehdä töitä, nyt ja tulevaisuudessa. Pohjoisen perintömme innoittamana valmistamme korkealaatuisia renkaita henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaisiin työkoneisiin pitäen vastuullisuuden kaiken toimintamme ytimessä. Vianor-ketjumme on erikoistunut autohuoltoon ja rengaspalveluihin. Meitä on noin 3,400 asiantuntijaa, ja liikevaihtomme oli noin 1,2 miljardia euroa vuonna 2023. Yhdessä johdamme maailmaa kohti älykkäämpää ajamista, joka palvelee sekä ihmisiä että yrityksiä. Nokian Renkaat on listattu Nasdaq Helsinkiin. Lisätietoa: https://yritys.nokianrenkaat.fi/