SkartaNYAB Oyj: Hallitus päätti NYAB-yritysjärjestelyn täytäntöönpanosta – muutoksia yhtiön toiminimessä sekä hallituksen kokoonpanossa

SkartaNYAB Oyj
YHTIÖTIEDOTE, SISÄPIIRITIETO
31.03.2022 kello 14.30

SkartaNYAB Oyj (ent. Skarta Group Oyj, ”Yhtiö”) tiedotti 16.12.2021 allekirjoittaneensa osakevaihtosopimuksen, jonka mukaisesti se hankkii NYAB Sverige AB:n koko osakekannan. Yritysjärjestelyn toteutustapaa täsmennettiin helmikuussa 21.2.2022 julkaistussa yhtiötiedotteessa esitetysti. Yhtiön hallitus on tänään vahvistanut kaikkien yritysjärjestelyä koskevien edellytysten täyttyneen ja päättänyt sen täytäntöönpanosta.

Osana täytäntöönpanoa hallitus on tehnyt päätökset NYAB Sverige AB:n osakkeenomistajille suunnatusta osakeannista ja hyväksynyt siinä tehnyt merkinnät. Osakeannin myötä yhtiön osakemäärä nousee 702 641 888 osakkeeseen. Uudet osakkeet ilmoitetaan rekisteröitäväksi kaupparekisteriin viipymättä. Kaupankäynti uusilla osakkeilla Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla alkaa, kun osakkeet on rekisteröity ja Nasdaq Helsinki Oy on ottanut ne kaupankäynnin kohteeksi.

Yritysjärjestelyn täytäntöönpanon myötä Yhtiön nimi on muuttunut SkartaNYAB Oyj:ksi. Uusi toiminimi ilmoitetaan rekisteröitäväksi kaupparekisteriin viipymättä. Myös Yhtiön 17.3.2022 pidetyssä ylimääräisessä yhtiökokouksessa tehdyt päätökset koskien hallituksen kokoonpanoa ovat tulleet voimaan. Yhtiön hallituksen jäseninä toimivat Markku Kankaala, Jukka Juola, Johan Larsson, Johan K Nilsson, Mikael Ritola, Aarne Simula ja Jari Suominen.

Hallitus on myös päättänyt muuttaa Yhtiön tiedonantopolitiikkaa siten, että Yhtiön viralliset raportointi- ja tiedottamiskielet ovat suomi ja englanti. Ajantasaiset Yhtiötä koskevat tiedot ovat saatavilla osoitteessa www.skartanyab.com.

Tietoja julkaisijasta Skarta Group Oyj

SkartaNYAB on puhtaan tulevaisuuden rakentaja, jolla on vuosikymmenien kokemus vaativista rakennushankkeista. Strategiamme pohjautuu vahvaan erikoisrakentamisosaamiseen ja tavoitteenamme on laajentaa toimintaamme tuulivoiman, aurinkoenergian ja vetyratkaisujen arvoketjussa kohti puhtaan energian kokonaishankkeita, joissa näemme erinomaisia kasvumahdollisuuksia. SkartaNYABin pääkonttori sijaitsee Oulussa ja sillä on yli 300 työntekijää eri toimipisteissä Suomessa ja Ruotsissa.

SkartaNYAB Oyj:n Hyväksyttynä Neuvonantajana toimii Augment Partners AB, info@augment.se, puh. +46 8 604 22 55