Muutoksia Outokummun johtoryhmässä

7.6.2023 klo 9.30

Muutoksia Outokummun johtoryhmässä

Marc-Simon Schaar (KTM, International Business) on nimitetty konsernin hankintajohtajaksi ja Outokummun johtoryhmän jäseneksi välittömästi.

Marc-Simon Schaar on työskennellyt Outokummussa vuodesta 2011 alkaen johtotehtävissä rahoituksessa, yrityskaupoissa ja raaka-aineiden hankinnassa, viimeksi raaka-ainehankinnoista vastaavana johtajana.

“Toivotan Marc-Simonin mielelläni tervetulleeksi Outokummun johtoryhmään. Tämä uusi tehtävä yhdistää raaka-aineiden hankinnat ja yleiset hankinnat, ja sen myötä voimme saada välittömiä synergiaetuja hankinnoissa esimerkiksi kustannuspaineiden välttämiseksi. Lisäksi raaka-ainestrategian toteuttaminen on tärkeässä roolissa Outokummun hiilidioksidipäästöjen vähentämisessä. Marc-Simonilla on monipuolinen kokemus eri osa-alueista Outokummussa, mikä muodostaa vankan pohjan menestyä tässä tärkeässä tehtävässä”, Outokummun toimitusjohtaja Heikki Malinen sanoo.

Marc-Simon Schaar työskentelee Saksassa ja raportoi toimitusjohtaja Heikki Maliselle. Hankintajohtajan tehtävä on yhtiössä uusi.

Sijoittajat: sijoittajasuhdejohtaja LindaHäkkilä, puh. 0400 719 669

Media: viestintä- ja brändijohtaja PäiviAllenius, puh. 040 753 7374tai Outokummun mediapuhelin 040 351 9840

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Outokummun palveluksessa on noin 8 500 ammattilaista lähes 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi