Outokummulle luottoluokitus Moody’silta

PÖRSSITIEDOTE
29.3.2016 klo 16.05

Outokumpu Oyj ilmoittaa saaneensa tänään luottoluokituksen kansainväliseltä luottoluokittaja Moody’s Investors Service Inc.ltä.

Luottoluokitus on Outokummulle ensimmäinen. Moody’s asetti Outokumpu Oyj:n luottoluokituksen tasolle B3 (CFR, corporate family rating) ja maksuhäiriön tai velan uudelleenjärjestelyn todennäköisyydelle luokitus on B3-PD (PDR, probability default rating). Lisäksi Moody’s antoi Outokummun vuonna 2019 erääntyvälle 250 miljoonan euron vakuudelliselle joukkovelkakirjalainalle luokituksen B2. Luokitusten näkymät ovat positiiviset.

Outokummun toimitusjohtaja Roeland Baan kommentoi: “Keskeisenä tavoitteenamme on yhtiön taloudellisen aseman vahvistaminen ja velan vähentäminen kannattavuutta ja vapaata kassavirtaa parantamalla. Näiden toimenpiteiden myötä tavoittelemme myös luottoluokitusten jatkuvaa vahvistumista.”

Johanna Henttonen, puh. (09) 421 3804, matkapuh. 040 530 0778

Outokumpu on ruostumattoman teräksen markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja kestävä materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on 11 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osake on listattu Nasdaq Helsingissä.
www.outokumpu.fi      outokumpu.com/stainless-news      choosestainless.outokumpu.com