Outokumpu - Kari Tuutti viestinnästä ja sijoittajasuhteista vastaavaksi johtajaksi

LEHDISTÖTIEDOTE

10.10.2011 klo 10.30

Kari Tuutti on nimitetty viestinnästä ja sijoittajasuhteista vastaavaksi johtajaksi (Senior Vice President - Communications & Investor Relations) 31.10.2011 alkaen. Hän raportoi toimitusjohtaja Mika Seitovirralle. Kari Tuutti vastaa Outokummun globaalista ulkoisesta ja sisäisestä viestinnästä sekä sijoittajasuhdetoiminnoista. Hänen työpisteensä on Espoossa. Nykyinen viestinnästä ja sijoittajasuhteista vastaava johtaja Päivi Lindqvist jää äitiyslomalle 24.10.2011 ja hänen tuleva roolinsa Outokummussa ilmoitetaan myöhemmin.

Kari Tuutti on Suomen kansalainen, syntynyt vuonna 1970 ja valmistunut kauppatieteiden maisteriksi Helsingin kauppakorkeakoulusta. Viimeisten 12 vuoden aikana hän on toiminut useissa viestinnän, sijoittajasuhteiden ja markkinoinnin johtotehtävissä Nokia-konsernissa.

Toimitusjohtaja Mika Seitovirta: "Karilla on laaja kokemus erilaisista globaaleista viestintärooleista, jotka kattavat talousviestinnän ja sijoittajasuhteet, mediasuhteet sekä kuluttajamarkkinoinnin. Olen erittäin iloinen saadessani hänet Outokumpu-tiimiin ja odotan ilolla hänen panostaan Outokummun muutoksen läpivientiin."

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista, jonka visiona on olla alan kiistaton ykkönen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita. Outokummun palveluksessa on noin 8 000 henkilöä yli 30 maassa. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä.

www.outokumpu.com