Outokumpu utser Kari Tuutti till Senior Vice President - Communications & Investor Relations

10 oktober 2011 kl 9.30 CET

Kari Tuutti tillträder tjänsten som kommunikations- och IRdirektör (SVP - Communications and Investor Relations) vid huvudkontoret i Esbo den 31 oktober 2011. Kari kommer att rapportera till vd Mika Seitovirta och ansvara för Outokumpus externa och interna kommunikation samt investor relations. Päivi Lindqvist, nuvarande SVP - Communications and Investor Relations, påbörjar sin föräldraledighet den 24 oktober 2011 och hennes framtida roll inom Outokumpu kommer att kommuniceras senare.

Kari Tuutti, född 1970, är finsk medborgare och har en examen (Master of Economics) från Handelshögskolan i Helsingfors. Kari har de senaste 12 åren innehaft flera ledande positioner inom kommunikation, investor relations och marknad i Nokia-koncernen.

Vd Mika Seitovirta: "Kari har lång erfarenhet av internationell kommunikation och har arbetat både med finansiell information, investor relations, PR samt marknadsföring. Jag är mycket glad över att han blir en del av Outokumpu-teamet och jag ser fram emot hans insats i omvandlingen av Outokumpu".

Outokumpu är världsledande inom rostfritt stål och har visionen att bli den självklara ledaren. Kunder inom många olika industrier över hela världen använder vårt rostfria stål. Det är helt återvinningsbart, underhållsfritt och dessutom både starkt och hållfast. Ett material för att bygga en hållbar framtid. Outokumpu har cirka 8 000 anställda i mer än 30 länder. Koncernens huvudkontor ligger i Esbo, Finland. Outokumpu är listat på NASDAQ OMX Helsingfors.
www.outokumpu.com

www.outokumpu.com